Тайванската Hon Hai Precision Industry Co., по-известна като Foxconn – основен производствен подизпълнител на Apple Inc. за iPhone, увеличава фокуса си върху електромобилите чрез интегриране на изкуствен интелект (ИИ), опитвайки се да подсили своята стратегия за един от най-актуалните сегменти в автомобилната индустрия, съобщава Bloomberg.
На събитие в Тайван, изпълнено с лазери и силна музика, председателят на Hon Hai Йънг Лиу се появи на сцената с лъскава синя електрическа кола Model B, съпровождан от неочакван гост. Дженсън Хуанг, главен изпълнителен директор на лидера в производството на чипове с ИИ Nvidia Corp., се присъедини към него, за да говори за техните усилия да направят превозните средства по-умни с технологии като автономно шофиране и други функции.
Двамата представиха концепция, наречена AI Factory, чрез която компаниите ще събират данни от електрически превозни средства и след това ще подават информацията обратно, за да направят подобрения в технологията на автомобила.
„Тази кола, разбира се, ще премине през събиране на опит чрез повече данни, които ще отидат в AI Factory“, разясни Хуан, добавяйки: „AI Factory ще подобри софтуера и ще актуализира цялата система от край до край“.
Двамата се пошегуваха, че значението на името на Model B означава „красота“ и „звяр“ (от англ. beauty и beast).
Foxconn изгради успеха си като задкулисен производител на потребителска електроника за компании от Apple и Amazon.com Inc. до HP Inc. и Sony Group Corp. Но тъй като пазарите на персонални компютри и смартфони са в застой, тайванската компания се опитва да се ориентира към автомобилите за допълнителен растеж.
Още през 2020 г. Лиу беше определил цел неговата компания да завладее 10% от световния пазар на електромобили до 2025 г. Но Foxconn се препъна в някои от по-ранните си инициативи.
Председателят на Foxconn Йънг Лиу (вдясно) и главният изпълнителен директор на Nvidia Corp. Дженсън Хуан (вляво). Снимка: Bloomberg L.P.
Компанията направи крачка в тази посока, след като миналата година придоби в САЩ производствените мощности на финансово закъсалата Lordstown Motors Corp. в Охайо и след това започна да произвежда електромобили за компанията миналия септември. Впоследствие обаче двете фирми влязоха в ожесточен спор, което доведе до обявяване на фалит на Lordstown през юни. Втори потенциален клиент за фабриката в Охайо, IndiEV Inc., подаде молба за защита от банкрут през октомври.
Подразделението за електрически превозни средства на Foxconn, Foxtron, и тайванският му партньор Yulon Motor Co. планират да доставят първите си автомобили на клиента Luxgen Motor Co. през четвъртото тримесечие. Не е ясно обаче кога ще започне масовото производство на автомобила.
На събитието в Тайван Лиу каза, че моделът на AI Factory може да бъде възпроизведен за всякакви индустрии. Неговата цел е да пренесе експертния опит на Hon Hai в изграждането на задкулисни възможности за клиенти с марка в сектори, включително интелигентни градове, интелигентно производство и интелигентни електромобили.