Докато Европа търси начин да се конкурира успешно с по-евтините китайски електрически превозни средства, Stellantis предприема агресивен ход, пише Bloomberg.
Марката Citroën, част от италиано-френската група, ще започне да приема резервации още тази седмица за своя нов електрически модел е-C3, чиято базова версия се предлага за 23 300 евро. Това е най-евтиният електромобил, произвеждат в Европа
Първите доставки се очакват през второто тримесечие на следващата година.
„Това е отговор на китайската офанзива“, изтъква главният изпълнителен директор на Citroen Тиери Коскас, добавяйки: „Трябва да можем да се бием на същото бойно поле, особено на фронта на разходите“.
Най-големите европейски производители на автомобили с фокус върху масовия пазар изпитват затруднения да произвеждат по-достъпни електромобили, оставяйки възможност на китайски марки като BYD, Nio и MG да спечелят клиенти на континента, където инфлацията притиска потребителите. Заплахата от китайската конкуренция накара Европейската комисия (ЕК) да започне разследване относно ролята на субсидиите на Пекин във възхода на китайските марки – ход, който може да има сериозни последствия за индустрията, ако се стигне до размяна на мита между Китай и ЕС.
В допълнение към конкуренцията с китайските марки, ë-C3 може да помогне на Stellantis да се справи с други европейски производители на електромобили за масовия пазар като Volkswagen AG и Renault SA. Volkswagen, който заяви миналата седмица, че поръчките за електромобили за третото тримесечие не са постигнали поставените цели, беше принуден да освободи временно наетите работници и да намали смените в германските си фабрики през последните няколко седмици.
Междувременно френският конкурент Renault планира да намали производствените разходи с до 40% за своите нови електромобили, въпреки че отложи плана до следващата година на фона на изоставането в търсенето на своя Megane E-Tech, ценовите намаления на Tesla и неблагоприятните пазарни условия.
За да се запазят разходите ниски, няма „чудотворна рецепта“, споделя Коскас. ë-C3 е изграден върху платформа за интелигентни коли, която е проектирана да бъде електрическа от самото начало.
Превозното средство, което предлага пробег от 320 километра, също ще отговаря на условията за плана за лизинг на електромобили от 100 евро на месец, обещан от френския президент Еманюел Макрон, подчертава Коскас.
„Няма начин да разширим броя на клиентите, интересуващи се от електромобили, ако не ги направим достъпни“, изтъква още лидерът на марката.
Citroen има за цел да представи по-евтина версия на ë-C3 на цена от 19 990 евро от 2025 г., добавя Коскас.
преди 1 година До: zelka007 А за копейките се знае, че те карат само най-мрсния дизел на лукойла, щото вярват, че всяка капка в резеровоара е стотинка в касичката на Путин и нова ракета върху главите на укрите, а всяка CO2 молекула излезнала през ауспуха е замръсител за благовонния иначе въздух в европейската райска градина. Нефелници, ко да ги праиш... :D отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 година До: zelka007 ае зелкич, що се опитваш да пробутваш електрокари на копейкопоклонниците бре? Това е возило за избрани евроатлантици - е например Паси-то мое си смени трабанта за една такава колица и да презентира прогреса на евроатлантизъма по българските земи. :] отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 година като му се сложи по-голямата батерия + климатика + някоя и друга електроника ще стане 30к евра ... таман заможните форумни копейкопоклонници ще си ги купуват по две за децата да има да си джиткат по главната ... отговор Сигнализирай за неуместен коментар