Ferrari започна да приема плащания в криптовалути в САЩ за своите луксозни спортни автомобили, като планира да разшири схемата и в Европа след искания от страна на своите богати клиенти, обяви маркетинговият и търговски директор на компанията пред Ройтерс.
По-голямата част от компаниите със сини чипове се отдръпнаха от криптовалутите, тъй като волатилността на биткойна и други токени ги прави непрактични за търговия. Неравномерната регулация и високото потребление на енергия също ограничиха разпространението на критповалутите като средство за плащане.
Сред компаниите, за които това важи, попада производителят на електромобили Tesla, който през 2021 г. започна да приема плащания в биткойн, преди изпълнителният директор Илон Мъск да спре тази възможност поради опасения за околната среда.
Главният маркетинг и търговски директор на Ferrari Енрико Галиера коментира пред Ройтерс, че криптовалутите са положили усилия да намалят въглеродния си отпечатък чрез въвеждане на нов софтуер и по-голямо използване на възобновяеми източници.
„Нашата цел да постигнем въглеродна неутралност до 2030 г. по цялата верига на стойността е абсолютно категорична“, коментира той в интервю.
Ferrari заяви, че решението ѝ е в отговор на искания от пазара и дилърите, тъй като много от клиентите им са инвестирали в криптовалути.
„Някои от тях са млади инвеститори, натрупали състоянието си от криптовалути“, казва той. „Други са по-традиционни инвеститори, които искат да диверсифицират портфейлите си“.
Макар че някои криптовалути, като втората по големина – етер, подобриха енергийната си ефективност, биткойнът все още е критикуван, защото копаенето му е енергоемко.
Галиера не казва колко автомобила очаква да продаде Ferrari чрез криптовалути. По думите му портфолиото от поръчки на компанията е силно, но тя иска да тества тази разширяваща се вселена.
„Това ще ни помогне да се свържем с хора, които не са непременно наши клиенти, но могат да си позволят Ferrari“, коментира той.