Водещите световни производители на автомобили отчетоха ръст на продажбите на нови автомобили в САЩ за третото тримесечие, подкрепени от устойчивото търсене при най-новите модели и стабилизираните вериги на доставка, съобщава Ройтерс.
General Motors продължава силното си представяне тази година, като записа около 21% ръст на продажбите в САЩ до 674 336 превозни средства, възползвайки се от търсенето на своите пикапи, достъпни SUV модели и електрически превозни средства.
Продажбите на електромобили са скочили с 28% през третото тримесечие спрямо предходното, изтъкват от компанията.
Като цяло продажбите на нови автомобили в САЩ през септември възлизат на 1,33 милиона броя, става ясно от данни, публикувани от Wards Intelligence във вторник.
Пазарът отчита стабилно представяне въпреки продължаващата координирана стачка на членовете на профсъюза на United Auto Workers (UAW), която предизвика опасения относно прекъсвания на доставките през текущото тримесечие.
Продажбите през предходния месец бяха стимулирани и от натрупаните запаси преди очаквания старт на работническата стачка, засягаща трите големи производители от Детройт – GM, Ford Motor Co. и Stellantis.
GM заяви във вторник, че разполага с 442 586 автомобила в наличност. Въпреки че не обърна внимание на въздействието на стачката, 40-дневното спиране на работа от страна на членовете на UAW през 2019 г. доведе до 6% спад в продажбите през четвъртото тримесечие на същата година и струва на автомобилния производител 3,6 млрд. долара.
Конкурентът Ford се очаква да отчете продажби на американския пазар по-късно в сряда, докато местният бизнес на Stellantis отчете спад от 1,3% за третото тримесечие до 380 563 превозни средства.
Междувременно азиатските марки отбелязаха силни ръстове през тримесечието. Toyota Motor напредна с 12,2%, като Kia и Hyundai също отбелязаха увеличение на продажбите за периода.
Hyundai предлага стимули за своите електромобили, тъй като за момента неговите модели не отговарят на условията за данъчни кредити по Закона за намаляване на инфлацията в САЩ.
Базираният в Южна Корея автомобилен производител обаче каза, че нарастващите лихвени проценти "правят закупуването на превозно средство много, много предизвикателно за потребителите".
Лидерът на пазара на електромобили Tesla се размина с пазарните прогнози по отношение на доставките през третото тримесечие поради планираните разширения на своите съоръжения.
Междувременно американските власти засилват стимулите за сектора на електромобилите, като в началото на септември Министерството на енергетиката обяви, че планира да предостави до 12 млрд. долара финансиране на автомобилните производители за модернизиране на техните заводи в САЩ, така че да бъдат годни за изграждане на електромобили.
По-голямата част от финансирането, около 10 млрд. долара, ще бъде отпуснато от Програма за усъвършенствано производство на превозни средства, контролирана от Службата за заеми към ведомството, споделя министърът на енергетиката Дженифър Гранхолм. Другите 2 млрд. долара ще дойдат от средства, отпуснати от миналогодишния Закон за намаляване на инфлацията.