Tesla пропусна пазарните прогнози относно доставките през третото тримесечие, тъй като планираните разширявания на фабриките ѝ наложиха временно спиране на производството, съобщава Ройтерс.
Производителят на електромобили успя да достави 435 059 превозни средства през трите месеца до 30 септември, което представлява спад от близо 7% спрямо предходното тримесечие. Все пак компанията заяви, че целта ѝ да достави 1,8 млн. автомобила тази година остава непроменена.
Проучване на LSEG сред осем анализатори заложи на средно 459 949 доставени автомобила, като най-ниската оценка беше за 442 000 продажби, а най-високата за 511 405 броя.
Пазарът на електрически превозни средства отчита забавяне в САЩ, въпреки че все още има признаци на растеж, изтъкват от консултантската фирма Canalys Research.
„Макар Tesla да остава доминираща сила на пазара на електромобили в САЩ за 2023 г., е налице нарастващо търсене на по-широка гама от опции, за да се задоволи нарастващият потребителски интерес към електрически превозни средства“, изтъква Ашвин Амбъркар, анализатор в Canalys Research.
Tesla, която има най-голяма пазарна капитализация сред всички автомобилни концерни по света, е произвела 430 488 коли през третото тримесечие, в сравнение с 479 700 през второто тримесечие и 365 923 броя година по-рано.
Някои анализатори смятат, че фабричните подобрения могат да доведат до възстановяване на броя на доставките през четвъртото тримесечие, като позволят на Tesla да обнови гамата си с модели, които биха могли да се конкурират по-добре с предложенията на играчи като Ford и BYD.
Доставкитe на Tesla за третото тримесечие се понижават спрямо предходното тримесечие. Източник: Ройтерс
Актуализираният Model 3 се предлага на по-висока цена, като доставките му в Китай и Европа се очаква да започнат през четвъртото тримесечие, докато церемонията по пазарния дебют на пикапа Cybertruck също се очаква по-късно тази година.
През третото тримесечие Tesla намали цените на своите електрически Model S и Model X с 14-21% в Китай и САЩ, нагорещявайки допълнително ценовата война.
Концернът също така увеличи отстъпките за своите най-популярни предложения - Model 3 и Model Y - до над 5000 долара на американския пазар, като същевременно намали цените на Model Y и предложи други стимули в Китай.
Компанията ще обяви финансовите си резултати за третото тримесечие на 18 октомври.
преди 1 година Бахтоз Cybertruck,той стана нещо като Годо... отговор Сигнализирай за неуместен коментар