Китайският производител на медно фолио Londian Wason Energy Tech планира първично публично предлагане (IPO) в САЩ, съобщава Bloomberg, цитирайки източници, запознати с темата.
Компанията работи със Citigroup Inc. и Goldman Sachs Group Inc. по подготовката за листването, като ръководството ѝ се стреми да набере около 500 млн. долара чрез IPO и кръг на финансиране, добавят източниците.
Листването може да бъде реализирано още следващата година.
Базираната в Шънджън Londian се възползва от скока в търсенето на батерии за електромобили, където медта е един от основните компоненти. Компанията доставя своите продукти на концерни като Contemporary Amperex Technology Co. (CATL) и BYD Co. — най-големите производители на електромобилни батерии в света по пазарен дял.
Дискусиите около плана за листване продължават, като подробностите, включително графика, може да бъдат променени.
Говорители на Goldman и Citi отказаха коментар по темата.
Съществуващите акционери на Londian включват SK Inc., която държи около 30% в компанията. Южнокорейският конгломерат се стреми да продаде дела си, оценен на около 1,5 трлн. вона (1,1 млн. долара), за да подкрепи собствените си финанси, съобщи Korea Economic Daily по-рано този месец.
Плановете на Londian подчертават засиления стремеж на местните компании, свързани с индустрията на електромобилните батерии, да наберат допълнителни средства за разширяване на своя бизнес.
По-рано тази година китайският производител на батерии REPT Battero Energy Co. се обърна към Credit Suisse Group AG, за да организира планираното IPO на компанията в Хонконг, от което се очаква да набере до 1 млрд. долара.
Листването на REPT Battero Energy може да се превърне в най-голямото IPO в Хонконг след борсовия дебют на производителя на електромобилни батерии CALB Co. за 1,3 млрд. долара през октомври, показват изчисления на Bloomberg.
Миналата година китайският доставчик на литий Tianqi Lithium Corp. емитира акции на борсата в Хонконг. Листването на компанията отразява мащабните усилия на Китай да разшири своята индустрия за добив на литий, за да отговори на бързия темп на налагане на електрическите превозни средства в глобален мащаб.
преди 1 година Хич не ги влече Москва китайските фирми... отговор Сигнализирай за неуместен коментар