Германският транспортен министър Фолкер Висинг отхвърли възможността за налагането на наказателни мита в резултат на разследването на Европейската комисия (ЕК) относно китайските субсидии за електрически превозни средства, съобщава Ройтерс.
„По принцип не мисля много за издигането на пазарни бариери“, изтъква Висинг пред германския вестник Augsburger Allgemeine. Според него подобна изолационистка политика може да предизвика верижна реакция, която ще нанесе големи щети на германската икономика.
„Трябва да сме сигурни, че произвеждаме нашите електрически превозни средства конкурентно – за Германия и за световните пазари“, подчерта министърът.
Председателят на ЕК Урсула фон дер Лайен обяви по-рано този месец разследване, което трябва да определи дали да се наложат наказателни мита на внасяните от Китай електромобили, за да се защитят производителите в Европейския съюз (ЕС), които не могат да се съревновават с китайските концерни по отношение на производствените разходи. Според ЕК има шанс базираните в Китай компании да се възползват от прекомерни държавни субсидии, което създава предпоставка за нечестно пазарно предимство.
Китай разкритикува разследването като протекционистко и предупреди, че то ще навреди на икономическите отношения, загриженост, споделяна от германската автомобилна индустрия.
Германският министър на икономиката Роберт Хабек междувременно приветства мярката, като каза, че трябва да се предприемат действия, ако разследването на ЕС установи масови нарушения на правилата за конкуренцията.
В понеделник еврокомисарят по търговията Валдис Домбровскис заяви, че ЕС няма намерение да прекъсва отношенията си с Китай, въпреки че блокът предприема стъпки да намали икономическите си зависимости и риска, но Китай „може да направи много“, за да понижи възприятието за риск.
Икономическите връзки на Европа с Китай са дълбоки, но Китай „може да направи много, за да намали възприятието за риск“, каза Домбровскис в изказване в университета „Цинхуа“ в Пекин.
Малко преди това изпълнителният директор на Mercedes-Benz Group AG Ола Калениус определи мерките на ЕК като риск за пазарната конкуренция и световните вериги на доставки на автомобили. „Отворените пазари са това, което движи растежа и това, което движи създаването на богатство“, изтъкна Калениус в интервю за Bloomberg. „Нека запазим пазарите отворени и позволим на пазарните участници да се борят“, добави още той.
преди 1 година До: Tikva007 ... убавец ... защо само германците напинят да се запази достъпа на китайски електрички в Европа ?! защо не напинят от другите държави ?! защо не напинят австралийците и новозеландците ве ?! защо не напинят мексиканците , хамериканците и канадците ?! защо южнокорейците и японците не напинят да си отварят и те пазарите за чайници ве?! ти толкова ли си вдебилен , че не виждаш , че пазят светая светих - Дивидента на Фамилията Пийх !! да не вземе прах да падне на него ... :))) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 година Щом тия корумпета и нашите форумни едииоти плачат, значи сме в права посока! ... даже не е нужно да чета статията! :D:D Удри китайците с мито! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 година *Според него (Фолкер Висинг) подобна изолационистка политика може да предизвика верижна реакция, която ще нанесе големи щети на германската икономика.* * Малко преди това изпълнителният директор на Mercedes-Benz Group AG Ола Калениус определи мерките на ЕК като риск за пазарната конкуренция и световните вериги* Малкото останали с прагматичен ум германци усещат какъв четвъртит им влиза, но едва ли ще успеят да надделеят над екзалтираната фанатична зелена напаст, обхваната от суицидна решителност. отговор Сигнализирай за неуместен коментар