Държавите от Европейския съюз (ЕС) настояват за смекчаване на по-строгите ограничения върху емисиите при автомобилите, различни от въглеродния диоксид, пише Bloomberg.
Страните в блока, пионер в екологичните разпоредби, искат да разхлабят т.нар. стандарт Евро 7, който предвижда намаляване на замърсяването от автомобилите, става ясно от документ, видян от Bloomberg. Въпреки че това няма да промени графика за постепенно премахване на двигателя с вътрешно горене, документът подчертава опасенията сред някои нации относно потенциалното му въздействие върху зеления преход.
През следващата седмица държавите членки на ЕС планират да представят позицията си относно правилата за Евро 7, които затягат ограниченията за емисиите на отработени газове, различни от въглеродния диоксид. Осем държави от ЕС се противопоставиха на правилата с аргумента, че производителите на автомобили вече са подложени на натиск да постигнат общата цел за електрифициране на своите автопаркове.
„Това предложение е катастрофа за замърсяването на въздуха в европейските градове“, изтъква Анна Крайнска, представител на климатичната организация с нестопанска цел Transport & Environment (Е&T). „Поддавайки се на заплахите на производителите на автомобили, нашите политици осъждат хората на здравословни проблеми и преждевременна смърт за десетилетия напред“, добавя тя.
Преходът към смекчаване на правилата за емисиите привлича общественото внимание в момент, когато ускорената инфлация и опасенията относно разходите за зелена трансформация стимулират европейската реакция срещу скоростта на прехода. Премиерът на Обединеното кралство Риши Сунак обмисля отлагане с пет години до 2035 г. на забраната за продажба на автомобили, задвижвани с дизел и бензин, отразявайки помрачените икономически перспективи.
Европейските автопроизводители междувременно предупредиха, че правилата относно Евро 7, които трябва да влязат в сила от 2025 г., ще отклонят ресурси от инвестиции в електрически превозни средства, докато се опитват да противодействат на притока на по-евтини електромобили от Китай. Главният изпълнителен директор на Stellantis NV Карлос Таварес каза по-рано тази година, че предложенията ще доведат до по-високи цени за по-малките превозни средства, ограничавайки свободата на движение за домакинствата с по-ниски доходи.
Френският министър на финансите Брюно льо Мер заяви междувременно, че ЕС трябва да се откаже от стандарта Евро 7, тъй като това ще натовари европейските производители на автомобили допълнителни разходи в решаващ момент на преход.
Европейските политици ще обсъдят отново правилата относно тези емисии в петък (22 септември). 27-членният блок вече прие регламент, ефективно забраняващ продажбата на нови автомобили с двигатели с вътрешно горене от 2035 г.
След като страните от ЕС съгласуват позицията си по Евро 7, те ще започнат преговори в рамките на Европейския парламент за окончателния вид на сделката.
преди 1 година "предложение е катастрофа за замърсяването на въздуха в европейските градове" изтъква Анна Крайнска, представител на климатичната организация с нестопанска цел вуй и цуй. "Поддавайки се на заплахите на производителите на автомобили, нашите политици осъждат хората на здравословни проблеми и преждевременна смърт за десетилетия напред", добавя тя." Умопобъркани гладкомозъчни истерични сектанти... СТРАШНО Е отговор Сигнализирай за неуместен коментар