Volkswagen AG съкращава работници на временен трудов договор в основната си фабрика за електрически превозни средства в Германия заради намаляващите поръчки за нейните електромобили в Европа, съобщава Bloomberg.
Германският концерн планира да освободи близо 300 души от завода в Цвикау, когато договорите им изтекат през октомври, споделят източници, запознати с въпроса. Съдбата на около 2000 други служители на временен договор остава несигурна, добавят източниците, пожелали да запазят анонимност.
Volkswagen изпитва трудности при продажбата на електромобили, предимно такива, произведени в Германия, докато се опитва да се конкурира с лидера в сегмента Tesla Inc. Слабият икономически растеж, както и по-високите разходи за енергия, за живот и заеми в Европа натежаха върху търсенето на моделите от семейство ID.
Компанията нае около 2700 временни работници в съоръжението в Цвикау, което се намира близо до границата с Чехия, за да отговори на очакваното нарастващо търсене на електромобили. Но поръчките от корпоративни клиенти - които представляват около 70% от продажбите на коли, произведени в завода - рязко намаляват, след като федералната субсидия за задвижвани с батерии фирмени превозни средства изтече този месец, посочва един от източниците.
Говорител на Volkswagen е отказал коментар по темата.
В същото време компанията следва примера на Tesla, BMW AG и други международни концерни в изместване на производството на електромобили в Китай поради по-ниските разходи. Нейната марка Cupra обяви планове да произвежда SUV Tavascan във фабрика в Анхуей. Базиран на същите хардуерни и софтуерни платформи като серията ID, моделът трябва да се появи на европейския пазар през 2024 г.
Най-продаваните марки на пазара на електромобили в ЕС през първото полугодие. Източник: BloombergNEF
Остава неясно как се развива конкурентната среда за произведените в Китай автомобили, след като председателят на Европейската комисия Урсула фон дер Лайен обяви в сряда, че Европейският съюз (ЕС) започва разследване относно субсидиите за китайските електромобили, за да предотврати потока от евтин внос.
Германия постепенно намалява подкрепата си и за частните купувачи през следващите месеци, което ще доведе до оскъпяване на моделите от серията ID, които дори сега са по-скъпи от подобни предложения на Stellantis NV и Renault SA.
преди 1 година "....поръчките от корпоративни клиенти - които представляват около 70% от продажбите на коли, произведени в завода - рязко намаляват, след като федералната субсидия за задвижвани с батерии фирмени превозни средства изтече този месец...." отговор Сигнализирай за неуместен коментар