Френската стартъп компания за батерии Verkor набра над 2 млрд. евро за финансиране на строежа на фабрика в Северна Франция, докато президентът на страната Еманюел Макрон увеличава подкрепата си за провличане на инвестиции в производството на електромобили, съобщава Bloomberg.
Новият завод на стойност 1,5 млрд. евро, който ще бъде разположен на пристанището на Дюнкерк, ще създаде 1200 работни места, споделя главният изпълнителен директор на Verkor Беноа Леменян в телефонно интервю за Bloomberg. Съоръжението ще има първоначален годишен производствен капацитет от 16 гигаватчаса, като се очаква да заработи до 2025 г.
Фабриката е сред четирите по рода си, планирани във Франция, докато Макрон настоява да се конкурира със стимулите за зелени технологии в САЩ и Азия.
Инвеститори, включително Macquarie Asset Management, Meridiam, държавният инвестиционен фонд SPI на Bpifrance, както и първоначалните партньори на Verkor Renault SA и EQT Ventures, са се присъединиил към кръга на финансиране от Серия C. По-широката сделка включва около 650 милиона евро под формата на правителствени субсидии.
Инвестициите във Verkor са „смел знак за нашата амбиция за реиндустриализация“, изтъква Макрон, добавяйки: „Това също така демонстрира пълната съгласуваност на нашата политика за иновации на национално и европейско ниво, с подкрепата на всички, инвеститори, големи компании и местни власти“.
Сделката е поредната успешна отметка в плана на Макрон, след като председателят на Европейската комисия (ЕК) Урсула фон дер Лайен обяви в сряда, че изпълнителната власт на Европейския съюз (ЕС) ще разследва политиката на Китай за субсидиране на производителите на електромобили. Решението на Брюксел отразява продължилите месеци призиви на Париж за подобни действия – нещо, на което Германия до скоро се противопоставяше, тъй като нейните автопроизводители имат широка експозиция в Китай и тяхната рентабилност зависи от представянето им на този пазар.
Районът около Дюнкерк привлича и други инвестиции, като тези от тайванския производител на батерии ProLogium Technology Co., благодарение на местоположението си близо до фабрики за електрически автомобили във Франция и съседните държави, дълбоководното си пристанище и железопътните връзки, които могат да се използват за износ.
Базираната в Гренобъл Verkor по-рано тази година обяви сделка за доставка на батерии с Renault от 2025 г. Продуктите на стартъпа ще се използват в новите модели на марката Alpine.
Renault, която притежаваше около 20% от компанията, в крайна сметка ще има по-малък дял след последното набиране на средства, но остава важен акционер, добавят от Verkor.
преди 1 година хммм ... с 16ГВтч батерии ще оборудват около 300хил електрички . надяват се до 2030 (тук е редно интелекта с частната библиотека да се разпише) , та до 2030 се надяват капацитета да е стигнал 50ГВтч , или около половината от френският пазар - 2млн нови на година ... браво на Макрон ... !! ... редно е да споменем пРезидента , дето прецака такова съоръжение ба бъде изградено у нас , съответно и да нямаме поточна линия за електрички ... но пък ще купуваме рассийска газ през турският хъб ... !! отговор Сигнализирай за неуместен коментар