Докато ценовата война при електромобилите в Китай продължава да се нажежава, на автомобилното изложение IAA в Мюнхен BYD Co. представи своите нови предложения за европейския пазар, включително компактния SUV Seal U и седана Seal. Последният ще се предлага на първоначална цена от 44 900 евро, което го поставя в пряка конкуренция с Model 3 на Tesla и няколко електромобила на Volkswagen, пише Bloomberg.
Директорът по дизайна в BYD Волфганг Егер, който в миналото работи за марки като Alfa Romeo, Seat и Audi, сподели, че се е вдъхновил от океана при направата на Seal, подчертавайки неговите елегантни линии.
BYD навлезе на 15 пазара в Европа, като неговият SUV Atto 3 беше най-продаваният електромобил в Швеция през юли.
Броят на китайските компании на изложението в Мюнхен се е увеличил повече от два пъти в сравнение със събитието отпреди две години, тъй като производители като BYD и Xpeng залагат на региона, за да избягат от ожесточената ценова война в Китай и забавящата се икономика.
Междувременно главният изпълнителен директор на Volkswagen Оливер Блуме заяви в кулоарите на изложението, че няма да има паритет между електромобилите и колите с двигател с вътрешно горене в групата преди края на десетилетието. „Искаме да постигнем по-добра ценова позиция, но също така и по-добра позиция за печалба“ при електромобилите и „нашето продуктово предлагане е решаващият фактор“, изтъква Блуме, който ръководи и Porsche AG.
Според него китайските концерни ще предложат на европейските потребители модели, които ще са на двойно по-високи цени спрямо същите в Китай.
По време на изложението германският доставчик на автомобилни части Continental AG представи технология, с която оборудва автомобилните табла за управление с изкуствен интелект на Google, позволяващ на водачите да разговарят с колите си. Компанията ще интегрира технологията в своя съществуващ високопроизводителен компютър, интегриран в автомобилните купета. Шофьорите могат да изследват ИИ в редица случаи - от оценка за точното налягане в гумите до повече информация за акцентите по маршрута. Системата отговаря в реално време, изтъква Bloomberg.
Continental очаква решението да бъде готово за производство след 18 месеца. До края на следващата година около 30 различни автомобила ще бъдат оборудвани с високопроизводителни компютри.
От своя страна, главният изпълнителен директор на френската група Renault Лука де Мео посочи, че иска да избегне ценовата война в краткосрочен план, тъй като европейските автопроизводители са подложени на натиск от съкращенията на Tesla и китайските конкуренти.
Renault все още възнамерява да изпълни плана си да листне своето електромобилно и софтуерно подразделение Ampere през следващата година, което ще позволи на компанията да създаде играч, фокусиран изцяло върху електромобилната индустрия, който може да помогне на групата да намали разходите за електрически превозни средства с течение на времето.
Електромобилите „все още не са зряла технология“, подчерта Де Мео в интервю за Bloomberg.
Междувременно китайската Xpeng Inc. обяви, че планира да започне продажби във Великобритания и Германия през следващата година, предлагайки модели, включително P7 и G9.
В Германия производителят планира да продава чрез традиционен дилърски подход и преговаря с няколко по-големи вериги, споделя шефът на бизнеса на Xpeng за страната Маркус Шрик.
Xpeng се надява да разполага с 15 до 20 дистрибуторски партньори тази година и два пъти повече през следващата година. Концернът ще се конкурира с Volkswagen, който инвестира 700 млн. долара в Xpeng за съвместно разработване на електромобили в Китай.
Въпреки че китайската компания също обмисля експанзия в Южна Америка и Близкия изток, северноамериканските пазари не влизат за момента в плановете ѝ поради текущата политическа ситуация, изтъква от своя страна почетният заместник-председател и съпрезидент Браян Гу.