IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Доставките на Tesla в Китай се възстановяват през август след слабия юли

Американският концерн успява да достави над 84 хил. електромобила, което представлява ръст от 9,3% спрямо август 2022 г. и 30,9% увеличение спрямо юли

16:56 | 04.09.23 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
Снимка: Bloomberg L.P.
Снимка: Bloomberg L.P.

Доставките на произведените в Китай електромобили на американския автомобилен концерн Tesla Inc. се увеличават с 9,3% на годишна база през август до 84 159 броя, съобщава Ройтерс, цитирайки данни на Китайската асоциация за леки автомобили (CPCA).

Продажбите на Tesla на изградени в завода ѝ в Шанхай електрически коли Model 3 и Model Y междувременно нарастват с 30,9% спрямо юли.

Основният местен конкурент на концерна, BYD Co., отчита ръст от 57,5% на доставките през август спрямо същия месец преди година до 274 086 превозни средства, като от CPCA уточняват, че тук влизат и продажбите на плъгин хибриди.

За да засили търсенето, Tesla представи в началото на месеца актуализирана версия на своя Model 3, която предлага по-елегантен външен вид и по-дълъг пробег. Тя се предлага с по-спортен вид и пробег от 606 километра с едно зареждане на батерията. Добавени са два нови цвята — стелт сиво и ултра червено, а към интериора е добавена аудио система със 17 високоговорителя, персонализирано осветление и 8-инчов сензорен екран за пътниците на задните седалки.

Само часове след обявеното разширяване на своята гама Tesla направи драстични намаления на цените на Model S и X в Китай и САЩ и намали цената на функцията си за напълно автономно управление с 3000 долара до 12 000 долара.

Въпреки че обновеният Model 3 сега се предлага с по-висока от очакваната цена от 259 900 юана (35 800 долара) в Китай - с 12% повече от по-старата версия – Tesla се нуждаеше от опресняване, за да се справи с местните конкуренти в лицето на BYD Co. - която има за цел да продаде 3 милиона превозни средства тази година — и Nio Inc. и Xpeng Inc., които разширяват продуктовата си гама, съобразена с местните вкусове.

По-рано тази година Tesla даде приоритет на растежа на продажбите пред печалбата, затвърждавайки ролята си на най-големия автомобилен пазар в света, въпреки че китайските марки успяха за първи път да си осигурят над 50% от вътрешния пазар по отношение на продажбите през първото полугодие.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 16:57 | 04.09.23 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Новини виж още

Коментари

Финанси виж още