IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Mercedes предизвиква Tesla с увеличен пробег в лицето на електрическия CLA

Колата е първата на германците, базирана на новата архитектура, като разполага със система от батерии, които осигуряват 400 км пробег след 15 минути зареждане

17:45 | 04.09.23 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
Снимка: Bloomberg L.P.
Снимка: Bloomberg L.P.

Mercedes-Benz Group AG представи електрическо превозно средство с по-голям пробег от предлаганите на пазара модели на Tesla Inc., докато германският производител на луксозни автомобили засилва своя фокус върху битката си с лидера на международния пазар на електромобили, ръководен от милиардера Илон Мъск, съобщава Bloomberg.

Базираният в Щутгарт концерн представи концепция на своя популярен седан CLA, която предлага пробег от над 750 км с едно зареждане на батерията – повече от най-новата версия на Model 3 на Tesla. Колата е първата на Mercedes, базирана на новата архитектура, като разполага със система от батерии, които след 15 минути зареждане могат да предоставят пробег от 400 км.

„Издигаме се на следващо ниво“, посочва главният технологичен директор на Mercedes Маркус Шефер в интервю за Bloomberg в кулоарите на автомобилното изложение в Мюнхен. „Тази кола е изключително важна поради иновационни причини и за разширяване на границите на това, което можем да направим със сериен автомобил“, добавя той.

Mercedes е принуден да разшири гамата си, след като разочароващите продажби в Китай принудиха компанията да понижи цените на някои от своите електрически модели.

Конкурентът BMW AG представи в събота модел от своето следващо поколение електрически коли, с елегантно купе и цифров дисплей, покриващ цялата ширина на предното стъкло. Както прототипът на BMW, така и този на Mercedes трябва да влязат в търговско производство около средата на десетилетието.

Mercedes се опитва да се пребори с Tesla и да увеличи продажбите в Китай, където клиентите все повече се насочват към местни марки като BYD Co. и Nio Inc., които са по-добри в изграждането на електромобили със софтуер, съобразен с местните вкусове. Компанията има за цел да продава само електромобили, където е възможно, до края на това десетилетие и планира да създаде осем фабрики за батерии с партньори.

Главният изпълнителен директор на Mercedes-Benz Group AG Ола Калениус. Снимка: Bloomberg L.P. Главният изпълнителен директор на Mercedes-Benz Group AG Ола Калениус. Снимка: Bloomberg L.P.

Въпреки че Mercedes не е засегнат от ценовата война с електромобилите в Китай, периодът на бърз растеж на най-големия автомобилен пазар може да е приключил, предупреждава главният изпълнителен директор Ола Калениус.

„След 30 или 40 години на икономическо чудо, те достигат ниво на зрялост, при което трябва да се занимават със структурни проблеми“, изтъква той в интервю за Bloomberg. „Трябва да заемем малко предпазлива позиция по въпроса и да видим как ще се развият нещата“, добавя Калениус.

В концепцията на CLA липсва извитата линия на покрива на седаните EQS и EQE. Въпреки че техният ниско наклонен покрив ги прави по-аеродинамични, увеличавайки пробега им, дизайнът също така намалява пространството за главата в купето на задните седалки. Това е недостатък на китайския пазар, където богатите клиенти често предпочитат да използват шофьор.

Mercedes преследва стратегия за увеличаване на маржовете, като фокусира ресурсите си върху автомобили от най-висок клас, включително моделите от серията Maybach, колите на AMG и офроудъра G-Wagon, като същевременно се дистанцира от по-малко печелившите базови модели като компактния A-Class.

Новата концепция на CLA показва как концернът ще се опита да защити позицията си в началното ниво на луксозния сегмент, където Mercedes се опитва да привлече по-млади клиенти, конкурирайки се с големи производители като Volkswagen AG и Toyota Motor Corp.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 17:45 | 04.09.23 г.
Най-четени новини
Още от Новини виж още

Коментари

Финанси виж още