Американското Министерство на енергетиката обяви, че планира да предостави до 12 млрд. долара финансиране на автомобилните производители за модернизиране на техните заводи в САЩ, така че да бъдат годни за изграждане на електромобили, съобщава Wall Street Journal.
По-голямата част от финансирането, около 10 млрд. долара, ще бъде отпуснато от Програма за усъвършенствано производство на превозни средства, контролирана от Службата за заеми към ведомството, споделя министърът на енергетиката Дженифър Гранхолм. Другите 2 млрд. долара ще дойдат от средства, отпуснати от миналогодишния Закон за намаляване на инфлацията (IRA).
Средствата ще помогнат за осигуряване на работни места в утвърдените автомобилни общности, докато автомобилната индустрия преминава към електрически превозни средства, изтъква Гранхолм.
Министерството на енергетиката заяви, че ще благоприятства проекти, които вероятно ще запазят колективните трудови договори и предлагат добро заплащане на служителите.
Ведомството също така планира да предостави 3,5 млрд. долара за местно производство на батерии. Компаниите и правителството на САЩ отделиха милиарди долари, за да създадат северноамериканска верига на доставки на суровини за електромобилни батерии, докато страната се опитва да настигне Китай, който доминира при глобалните доставки.
Средствата идват в допълнение към предишни ангажименти по заеми от енергийното министерство, за да укрепят производството на електромобили и батерии в САЩ.
Междувременно съвместно предприятие на Ford Motor Co. спечели рекордно голям ангажимент за заем в размер на 9,2 млрд. долара от същото министерство за изграждане на заводи за батерии в Тенеси и Кентъки.
Автомобилната индустрия влага милиарди долари в преобразуването на своите фабрики от такива, които произвеждат превозни средства, работещи с изкопаеми горива, в такива, които ще изграждат батерии и електромобили.
Инвестициите стимулираха строителния бум на нови автомобилни фабрики в САЩ, най-вече в южните щати.
Преминаването към електромобили се очаква да бъде скъп процес, но автопроизводителите реализираха стабилни печалби, възползвайки се от недостига на автомобили, който тласна цените до рекордно високи нива.
Въпреки че продажбите на електрически модели растат бързо, съществуват признаци, че търсенето започва да се забавя. Това тласна много компании да започнат ценова война, която се разгорещи особено силно в Китай.