Hyundai Motor Group планира да купи 5% дял в Korea Zinc Co., най-голямото предприятие за топене на цветни метали в света, като част от усилията си да осигури достъп до ключови метали, използвани при производството на батерии за електрически автомобили, съобщава Bloomberg.
Южнокорейската автомобилна група, която контролира марките Hyundai, Kia и Genesis, подписа в сряда партньорство с Korea Zinc за съвместно разработване на „никелова верига на стойност“, което ще доставя, обработва и рециклира метала, необходим за батериите, обяви базираният в Сеул автомобилен производител.
Hyundai ще вложи 527,2 млрд. вона (398 млн. долара) за закупуване на акции на Korea Zinc като част от обвързването.
Автомобилният концерн планира да закупува 50% от никела, от който се нуждае за производството на електромобилни батерии чрез това партньорство до 2031 г., като по този начин неговите превозни средства ще отговарят на изискванията за федерални стимули, заложени в американския Закон за намаляване на инфлацията (IRA), подписан от президента Джо Байдън миналия август.
Веригата на доставка, изградена с Korea Zinc, ще отговаря и на европейските изисквания за снабдяване със стратегически важни минерали и ще отговаря на други правила, като тези за екологично, социално и корпоративно управление (ESG), добавят от Hyundai.
Компанията се стреми да влезе в топ 3 на най-продаваните компании за електромобили в света до края на десетилетието, като произвежда 3,64 млн. коли с батерии годишно.
Hyundai отрече спекулациите, че иска да произвежда свои собствени литиево-йонни батерии за електромобили, въпреки че призна, че изучава технологията за твърдотелни батерии. Групата отвори развоен център през юли в сътрудничество с Националния университет в Сеул за разработване на батерии от следващо поколение.
През юни Hyundai повиши прогнозата си за продажбите на електрически превозни средства до 2030 г. от 1,87 млн. броя на 2 млн. броя, тъй като търсенето на екологични автомобили продължава да расте с все по-бързи темпове. Концернът също така планира да вложи около 109 трлн. вона (85 млрд. долара), за да увеличи производството и да постигне напредък в области като водородни автомобили.
Постигането на новата цел на Hyundai би означавало, че електромобилите на компанията, включително тези от луксозната марка Genesis, ще формират 18% от глобалните продажби на групата през 2026 г. и 34% през 2030 г.