IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Печалбата на Geely надхвърли оценките въпреки разгорялата се ценова война

Брутният марж на китайската компания остава на ниво от 14% въпреки ръста на приходите и спада на цените на суровините за батерии

10:32 | 22.08.23 г.
Снимка: Bloomberg
Снимка: Bloomberg

Geely Automobile Holdings – един от най-големите производители на автомобили в Китай, обяви печалба за първото полугодие над оценките, преодолявайки ценовата война, която продължава да удря индустрията.

Нетната печалба се е увеличила с 1% до 1,57 млрд. юана (215 млн. долара) през шестте месеца до 30 юни, заяви компанията във вторник. Това е над оценките на анализаторите за 1,51 млрд. юана, показват данни, събрани от Bloomberg. Приходите са се повишили с 26% до 73,18 млрд. юана.

„Спадът в цената на литиевия карбонат през първата половина на годината доведе до спад на цените на батериите, което повлия положително на контрола върху разходите на превозни средства с нова енергия (NEV)”, каза компанията в отчета си.

„Маржът на брутната печалба на групата обаче все още е повлиян от трансформацията към нова енергия и засилената конкуренция на автомобилния пазар“, казва тя.

Ценовата война принуди по-голямата част от индустрията да намали цените на някои модели. Брутният марж на Geely остава на ниво от 14% въпреки ръста на приходите и спада на цените на суровините за батерии.

Инвестициите в разработката на чисти автомобили също се отразяват, тъй като Geely се опитва да ускори прехода си към електрически превозни средства, за да надделее над конкуренти като Tesla и BYD, въпреки че компанията овладява някои разходи в тази област в сравнение с миналата година. Общите разходи за проучвания и развитие са спаднали с 8% до 3 млрд. юана.

Доставките на електрически превозни средства и плъгин хибриди на компанията са се увеличили с 44% през първата половина на годината, което е по-бързо от ръста на пазара като цяло от 37% по данни на Passenger Car Association. Премиум серията Zeekr се представя най-добре, като продажбите са скочили със 124% през първите шест месеца.

Въпреки слабата икономика, помрачаваща перспективите пред продажбите на автомобили през останалата част на годината, Geely заяви, че все още е оптимистично настроена за постигането на целта за продажби от 1,65 млн. единици. Тя е доставила 694 045 превозни средства към края на юни.

Управителният съвет на Geely е решил да не изплаща междинен дивидент.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 10:32 | 22.08.23 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Новини виж още

Коментари

Финанси виж още