Cruise, дъщерно дружество на General Motors Co., получи регулаторно нареждане от Калифорния да намали броя на своите роботаксита наполовина, след като един от автономните автомобили се сблъска с пожарна кола в Сан Франциско, при което пострада пътникът в превозното средство, съобщава Bloomberg.
Отделът за моторни превозни средства на Калифорния (DMV) заяви, че разследва скорошни „притеснителни инциденти“, включващи превозни средства на компанията за автономно шофиране. Cruise няма да може да разполага с повече от 50 превозни средства през деня и със 150 коли през нощта, докато разследването продължава. Компанията трябва да предприеме „необходимите коригиращи действия за подобряване на пътната безопасност“, добавят от регулатора.
„Една от нашите коли влезе в кръстовището на зелен светофар и беше ударена от превозно средство със специален режим, което изглежда се беше насочило към определено място“, пише Cruise в своя акаунт в платформата X.
Сблъсъкът в четвъртък вечерта на кръстовището на улиците „Търк“ и „Полк“ е станал, докато пожарната кола е работила в авариен режим „Код 3“, съобщиха от полицейското управление на Сан Франциско. Това означава, че светлините на пожарната кола, включително предната постоянна червена светлина и сирена, са били активни.
Инцидентът повдига въпроси защо превозното средство не е успяло да спре и защо не е забелязало трафика, докато преминава през кръстовището. DMV предупреди в своето изявление, че може да спре или отмени разрешенията за тестване и внедряване на роботаксита, ако „се установи, че има повишен риск за обществената безопасност“.
Миналата седмица Комисията за комунални услуги на Калифорния гласува с 3 гласа срещу 1, с което позволи на Cruise и Waymo на Alphabet Inc. да разширят маршрутите на своите роботаксита в града.
Управата на Сан Франциско, ръководена от градския прокурор Дейвид Чиу, поиска от щатските регулатори в сряда да изтеглят решението си за разширяването на услугите на Cruise и Waymo.
„Сан Франциско ще претърпи сериозна вреда, ако на Cruise бъде разрешено разширяване на услугата в града без ограничения за географската зона, работното време и размера на флота“, пишат градските власти в своето предложение от 84 страници . „Както Комисията призна, производителността на безпилотните превозни средства на Cruise, които понастоящем са в ограничено внедряване и тестване, е повлияла на операциите за първа помощ, обществения транспорт, работниците по уличното строителство и трафика като цяло“, добавя управата.
Последните публикации в социалните платформи също показаха странно поведение на безпилотните автомобили на Cruise. Един видеоклип, публикуван в понеделник, показва кола, която преминава през пешеходна пътека, докато пресичат деца, а друг показва, как автомобил на Cruise спира на кръстовище с коли зад него.
преди 1 година Какви десетилетия те гонят, то вече хората се возят в такива... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 година На десетилетия сме от "автономни" автомобили, тия сегашни безумия са страшни, опасни, смъртоносни. отговор Сигнализирай за неуместен коментар