Индия одобри инвестиция от 576,13 млрд. рупии (7 млрд. долара) за развитието на зелен обществен транспорт, тъй като страната се стреми да ограничи емисиите на вредни газове от превозните средства и да отговори на нарастващото търсене на екологични решения в своите големи градове, съобщава Bloomberg.
Инвестицията ще се фокусира върху разполагането на 10 000 електрически автобуса в градовете, заяви министърът на информацията и радиоразпръскването Анураг Тхакур в сряда. „Има дефицит на обществен транспорт, особено на автобуси, в градовете“, добави той след заседание на федералния кабинет.
По думите му „този ход ще осигури тласък на електрическата мобилност“.
Федералното правителство на Индия ще допринесе с 200 млрд. рупии за реализиране на плана, който ще включва участие на частни фирми, подчерта Такур пред журналисти. Градове с население между 300 000 и 4 млн. души ще могат да кандидатстват за помощта.
Решението следва срещата между пратеника на САЩ, който отговаря за въпросите по климата, Джон Кери и министъра на тежката промишленост на Индия Махендра Нат Пандей миналия месец, на която двамата обсъдиха финансовата подкрепа на САЩ за ускоряване на разполагането на 10 000 електрически автобуса в Индия.
Продажбите на електрически превозни средства в Индия са се увеличили повече от два пъти през 2022 г. до 1,4 млн. броя, подкрепени от субсидиите за купувачите и нарастващите разходи за гориво, изчислява BloombergNEF.
Дву- и триколесните превозни средства представляват по-голямата част от продажбите в страната, като леките автомобили допринасят значително по-малко за разширението на пазара.
Очаква се годишните продажби да достигнат 10 млн. броя до края на десетилетието, заяви от своя страна министър-председателят Нарендра Моди на срещата на енергийните министри на страните от Г-20 миналия месец.
Междувременно Тхакур каза, че макар електрическите автобуси да имат потенциална да осигурят рентабилност, правителството ще предостави субсидии, за да направи операциите жизнеспособни.
Доклад, поръчан от федералното министерство на петрола по-рано тази година, показва, че градовете в Индия трябва да се въздържат от добавяне на дизелови автобуси, за да помогнат за декарбонизирането на градската мобилност. Проучването посочва, че Индия, която има 1,9 млн. автобуса през 2019 г., трябва да добави още 3 млн. броя, за да отговори на търсенето на обществен транспорт.