Американският електромобилен стартъп Fisker подписа сделка с Tesla Inc., с която компанията приема т.нар. Северноамерикански стандарт за зареждане (NACS), наложен от базирания в Тексас концерн, ръководен от Илон Мъск, съобщава Ройтерс. По този начин Fisker дава възможност на купувачите на нейните електрически модели да зареждат на супербързите станции на Tesla в Северна Америка от 2025 г.
Редица автомобилни производители, включително General Motors и Ford, вече приеха стандарта на Tesla с идеята постепенно да изоставят конектора, известен като Комбинирана система за зареждане (CCS).
Fisker посочва, че нейните превозни средства, произведени от 2025 г. нататък, ще бъдат оборудвани с NACS порт за зареждане, докато други клиенти могат да използват адаптер за достъп до мрежата от 12 хил. обществени бързи зарядни устройства на Tesla в САЩ и Канада.
Компанията ще продължи да предоставя CCS конектори, ако клиентите желаят да продължат да използват технологията, добавят от Fisker.
Администрацията на президента на САЩ Джо Байдън предлага 7,5 млрд. долара финансиране за ускоряване на внедряването на зарядни устройства за електромобили в страната.
Повечето автоконцерни избягват изграждането на големи зарядни мрежи, тъй като инсталирането и поддръжката на зарядни устройства изисква значителна инвестиция при все още ограничена възвръщаемост.
Междувременно Fisker проучва сътрудничество с други компании за по-бързо увеличаване на пазарния си дял, тъй като купувачите вече не са така лоялни към своите традиционни марки.
„Ако си сътрудничим с някого, можете да се разширим по-бързо... може да е с доставчици, други автомобилни компании, технологични компании – ние проучваме всички тези пътища,“ изтъква Хенрик Фискер, главен изпълнителен директор на компанията.
Fisker заяви, че в крайна сметка планира да разполага с производствен капацитет в Европа, Китай, САЩ и Индия.