Индийската компания Ola Electric Mobility Pvt. разширява гамата си от електрически двуколесни превозни средства, предлагайки на потребителите на пазара в Индия своя първи електрически мотоциклет и нов скутер на цена от около 1000 долара, докато се стреми да пренасочи повече купувачи от двигателя с вътрешно горене към по-екологични решения, съобщава Bloomberg.
Базираната в Бенгалуру компания представи четири премиум електрически мотоциклета по време на събитие в свой завод в южния индийски щат Тамил Наду, като доставките на моделите ще започнат през следващата година.
Компанията показа и нов електрически скутер – S1 X, на цена от 89 999 рупии (1085 долара), като това е най-евтиният скутер на Ola с такова задвижване до момента. Той ще бъде наличен за продажба от декември.
„Вярваме, че скоро няма да има нужда някой да купува скутери с двигател с вътрешно горене в страната“, споделя Бхавиш Агарвал, основател на компанията. „Нашата цел е да направил електромобилите толкова евтини, колкото и конвенционалните аналози. В тази връзка направихме голяма крачка“, добавя той.
Ola изгражда най-големия център за електрически превозни средства в света, за да произвежда захранвани с електричество двуколесни превозни средства, автомобили и батерии, както и търговски обекти и жилищни сгради за служителите, изтъкват от компанията.
Стартъпът, който доминира на вътрешния пазар на електрически скутери, напредва в плана си да се листне на борсата, тъй като търсенето нараства, посочва още Агарвал.
Фокусирайки се върху мотоциклетите, Ola се изправя срещу по-опитни световни производители. Hero MotoCorp Ltd. наскоро спря да приема резервации за новия мотоциклет на Harley-Davidson Inc. в Индия, след като поръчките придобиха лавинообразни размери. Конкуренцията се засилва още повече, тъй като британската Triumph Motorcycles Ltd. се обединява с Bajaj Auto Ltd., за да проектират и произвеждат мотоциклети при цена под 200 хил. рупии.
Ola също така показа първата си батерийна клетка на събитието в Тамил Наду. Нейната фабрика за клетки ще започне работа през следващата година и ще разполага с първоначална мощност от 5 гигаватчаса. Фабриката за електрически двуколесни автомобили на концерна има годишен производствен капацитет от 1 млн. броя, който ще нарасне до 10 милиона през следващите пет години.