Германският производител на луксозни автомобили Mercedes-Benz Group AG се насочва към Малайзия, където възнамерява да електрифицира напълно своята продуктова гама до 2030 г., след като по-рано тази година стана първата автомобилна компания, която пусна местно произведено електрическо превозно средство в островната страна, съобщава Bloomberg.
Продажбите на електромобили на Mercedes в Малайзия нарастват с 200% през тази година, изпреварвайки растежа на глобалните продажби на своите електрически модели за първото полугодие, който достига 120%.
Електромобилите вече представляват 30% от продажбите на компанията в Малайзия.
„Хората все повече се интересуват от електрическите автомобили, други тепърва навлизат на пазара и отчитаме силно търсене“, споделя Бетина Плангер, вицепрезидент на Mercedes за Малайзия. „Оптимисти сме, че можем да постигнем целите за Малайзия“, добавя тя.
Страната се фокусира върху налагането на електромобилите и свързаната с тях екосистема, като вече предлага стимули за насърчаване на търсенето. Правителството си постави за цел да увеличи дела на електромобилите и хибридите от общите продажби до 15% през 2030 г. Две от най-големите електромобилни компании в света по пазарен дял – Tesla Inc. и BYD Co. – дебютираха на този пазар миналата година.
Въпреки това позиционирането на Mercedes в най-горната част на премиум сегмента позволява на германския концерн да избегне засилената конкуренция в други части на пазара, като неговите пет модела и седем варианта му осигуряват достатъчно пространство и разнообразие за привличане на клиенти в Малайзия.
Произвежданият на местно ниво EQS 500 4Matic започва на цена от 649 000 рингита (142 хил. долара), което го прави най-скъпият електрически модел на малайзийския пазар. За сравнение, Model Y на Tesla се предлага при начална цена от 199 000 рингита, около 43 400 долара, докато Dolphin EV на BYD започва от 99 900 рингита, а неговият водещ модел, Atto 3 - от 149 800 рингита.
Според Плангер Mercedes е по-фокусиран върху „стойността“, която може да предостави на клиентите като луксозна марка, вместо върху ценовата политика. EQS се предлага с функция за полуавтономно шофиране и с електрически регулируеми задни седалки.
„В крайна сметка не става въпрос за цена, а какво можете да предложите на клиентите си за тази цена“, изтъква Плангер, добавяйки: „Това е стойност. Ние търсим най-добрата технология и искаме да дадем на нашите клиенти най-доброто клиентско изживяване“.