IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Анкета: Шофьорите в Германия не са готови да електрифицират своя личен транспорт

Преходът към електрическа мобилност е нестабилен, тъй като повечето потребители предпочитат да се придържат към двигателя с вътрешно горене

15:00 | 01.08.23 г. 10
Снимка: Bloomberg L.P.
Снимка: Bloomberg L.P.

Трансформацията на мобилността в Германия е неравномерна. Търговците и производителите на автомобили усещат нежеланието на потребителите да купуват електрически модели. Това вероятно няма да се промени скоро – почти три четвърти от шофьорите (73%), които притежават бензинов или дизелов автомобил, предпочитат да се придържат към този тип задвижване възможно най-дълго време, показва ново проучване, цитирано от Automobilwoche.

Почти всеки десети шофьор (8%) не е решил или не може да реши какво ще бъде задвижването на следващата му кола.

Това означава, че само малка част от шофьорите са склонни да сменят технологията на задвижване. Един на всеки десет (12%) от анкетираните е готов да смени технологията, отхвърляйки твърдението, че ще кара автомобил с двигател с вътрешно горене възможно най-дълго време.

Това е резултат от проучване, проведено от Automobilwoche съвместно със Civey.

Два аргумента могат да убедят потребителите, които вече са избрали кола с двигател с вътрешно горене: по-добра инфраструктура за зареждане - за всеки пети респондент (21 процента) инфраструктурата за зареждане е ключов фактор при покупка; по-голяма стойност за парите, които се влагат в технологията – всеки четвърти респондент е убеден, че получава повече за парите, които инвестира.

„Преходът от коли с двигатели с вътрешно горене към електрическа мобилност е нещо повече от това да си купиш нова кола: това е промяна в поведението – и производителите успяват само частично да преодолеят резервите на германците в тази трансформация. Те варират от зарядната инфраструктура до съотношението цена-качество“, подчертава експертът от Civey Парвиз Торгул.

Общо 73% от респондентите са готови да използват кола с двигател с вътрешно горене възможно най-дълго. Източник:Civey/Automobilwoche Общо 73% от респондентите са готови да използват кола с двигател с вътрешно горене възможно най-дълго. Източник:Civey/Automobilwoche

Потребителите трудно могат да бъдат убедени с други стимули за покупка. За 5% от анкетираните най-силния стимул са ценовите отстъпки, предлагани от компаниите. За 6 на сто от респондентите това са по-големите държавни стимули.

В края на юни правителството на Германия обяви, че ще задели 900 млн. евро за разширяване на националната зарядна мрежа за домакинствата и бизнеса. В момента страната разполага с около 90 хил. обществени зарядни станции и се стреми да има един милион до 2030 г. с надеждата да стимулира растежа на електромобилността, тъй като планира да постигне въглероден неутралитет до 2045 г.

Министерството на транспорта съобщи, че скоро ще стартира две програми за финансиране в подкрепа на инсталирането на зарядни станции за домакинствата и бизнеса.

От тази есен ще бъдат предоставени до 500 млн. евро субсидии за насърчаване на самоснабдяването с електричество в частни жилищни сгради, при условие че жителите вече притежават електрически автомобил.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 14:53 | 01.08.23 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Новини виж още

Коментари

10
rate up comment 0 rate down comment 1
OHЯ
преди 1 година
Всички петролопитеци трябва да защитават електричките , щото така цените на супер екологичните бензин , и нафта , падат , и така ще си джиткат беС парЕ ! Щото нали са си скъсаняци и трудно ще си позволят каквато и да е нова кола , камо ли електричка!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
9
rate up comment 3 rate down comment 0
Скъсана_Ушанка
преди 1 година
До: cyclopАма много кисело грозденцето бе, копейка :))))
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
8
rate up comment 0 rate down comment 3
cyclop
преди 1 година
Прочутата защита А ВИЙ ЩО БИЙТЕ НИГЕРИТЕ! А не могат да угасят ферибота още, понеже фалшивите коли не се гасят с вода. 500 парчета са, ей СЪЗДАТЕЛИТЕ, ето и свети дойчивели ви казва. https://***.dw.com/en/ev-laden-freight-ship-new-location/a-66391309
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
7
rate up comment 2 rate down comment 2
zelka007
преди 1 година
До: cyclop ... или пък самозапалване в движение ... ?! ... https://***.youtube.com/watch?v=44r5QdmmngI
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
6
rate up comment 3 rate down comment 2
zelka007
преди 1 година
До: cyclop ... и друга паркирана дето се самозапалва ... https://***.youtube.com/watch?v=YwpEDgqcaR4
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
5
rate up comment 3 rate down comment 2
zelka007
преди 1 година
До: cyclop ... и още самозапалващи се ПАРКИРАНИ , не в движение дизели ... :))) ... https://***.youtube.com/watch?v=Us56c7yQAYY
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
4
rate up comment 3 rate down comment 2
zelka007
преди 1 година
До: cyclop ... фейконафффтче ... виж самозапалили се дизели , никой не ги гаси , оставят ги да си горят ... https://***.youtube.com/shorts/xVPC8N1C-EU
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 0 rate down comment 4
cyclop
преди 1 година
Рухи стига цъка дислайки, ами напиши една истинска статийка за опасностите от безумните псевдоавтомобили
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 0 rate down comment 2
cyclop
преди 1 година
ИИхуу яяхуу може и вашата къща https://youtu.be/SIpXkQhq1ps
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 1 rate down comment 4
cyclop
преди 1 година
Що бе, не искат ли да им се запали къщата като на Jennifer Ruotolo от миналата седмица? Не искат ли да си намалят въглеродноотпечатъка, като изгорят някой ферибот? Като тоя, дето още гори от миналата седмица?
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още