Японският автомобилен концерн Toyota Motor Corp. обяви, че ще засили разработването на технологии за електромобили в Китай, тъй като се стреми да настигне набиращите все по-голяма инерция местни конкуренти на най-големия автомобилен пазар в света, съобщава Ройтерс.
Решението на компанията отразява стремежите на най-големия производител на автомобили в света по обеми да пренасочи продуктовата си стратегия към превозни средства, задвижвани изцяло с батерии. Наскоро Toyota описа нов амбициозен план, който включва основен преглед на веригата на доставки и разработване на батерии, предлагащи голям пробег.
Китай, който доскоро беше разглеждан от чуждестранните концерни като пазар, предлагащ почти неограничен растеж, сега се смята за все по-конкурентна среда на фона на рязкото развитие на местните компании, стимулирани от присъствието на играчи като Tesla, Volkswagen и General Motors.
Toyota обяви, че ще ускори развитието на електрическото задвижване съвместно с доставчиците Denso и Aisin, както и с разработката на местно ниво на дизайна на „интелигентни купета“, които да отговарят на нуждите на китайския пазар.
Компанията добавя, че цели да намали значително производствените разходи, включително чрез разработване на местна база от доставчици, за да засили своята конкурентоспособност.
Toyota ще ускори и развитието на превозни средства, захранвани с батерии, хибриди, както и коли с горивни клетки в Китай, за да постигне въглероден неутралитет чрез подход, базиран на различни задвижвания, добавя концернът.
През юни Toyota произведе и продаде рекорден брой автомобили, тъй като пазарът продължава да се възстановява успешно от недостига на полупроводници. Глобалните продажби на автопроизводителя – включително тези на дъщерните компании Daihatsu Motor Co. и Hino Motors Ltd. – са нараснали с 9% до 968 801 превозни средства през юни. Месечното производство отчита ръст от почти 10% до малко над 1 млн. автомобила.
Японската компания обяви, че ще се съсредоточи върху Европа и Китай по отношение на продажбата на превозни средства, задвижвани с водород. Решението бележи промяна във фокуса за автопроизводителя, основен поддръжник на идеята за превозни средства с водородни горивни клетки като алтернатива на електрическите превозни средства. Досега фокусът на Toyota падаше върху леките автомобили и северноамериканския пазар, подход, който обаче беше в застой.
Toyota продаде малко над 3900 автомобила с горивни клетки през 2022 г., която е по-малко от 1% от глобалните ѝ продажби от около 9,5 млн. автомобила.