Конгресът на САЩ продължава да се сблъсква с предизвикателства в опит да осигури одобрение на дълго отлаганото въвеждане на автономните превозни средства в страната, съобщава Ройтерс.
"В момента Китай напредва с амбициозни планове да оглави разработването и внедряването на тази технология", заяви председателят на Комисията по енергетика и търговия в Камарата на представителите Кати Макморис Роджърс по време на изслушване в сряда. "Не може да разчитаме на Китайската комунистическа партия (ККП) да определя стандартите в тази индустрия и със сигурност не можем да се надяваме, че те ще защитават нашите данни и лични права“, добавя тя.
Републиканците и някои демократи настояват за бързи действия, изразявайки загриженост, че Китай може да изпревари САЩ в разпространението на роботизирани превозни средства, които не се нуждаят от хора зад волана.
Междувременно редица организации, юристи и профсъюзи изразяват своите опасения относно законодателството.
Франк Палоун, представител на Демократическата партия в Комисията по енергетика и търговия, заяви, че „не може просто да загърбим шестгодишния процес около законодателството и да пренебрегнем съществените проблеми, които се появиха през последните години… Изникват „вратички“ по отношение на отговорността. Въздействието върху работната сила става все по-очевидно“, изтъква той.
Законът за автономните превозни средства, който се разглежда в Конгреса, остава конфликтна тема повече от шест години. Предложенията биха позволили на автопроизводителите да получат изключения за внедряване на десетки хиляди превозни средства, без да отговарят на съществуващите стандарти за безопасност.
Националната администрация за безопасност на движението по пътищата (NHTSA) заяви по-рано този месец, че скоро ще вземе решение по петиция, подадена от звеното за роботизирани коли Cruise на General Motors. В нея то иска разрешение за внедряване на до 2500 самоуправляващи се превозни средства годишно, което е максимумът, разрешен съгласно действащото законодателство.
Защитниците на технологията изтъкват, че автономните коли могат да намалят смъртните случаи по пътищата, да увеличат достъпа до мобилност сред хората с увреждания, да намалят нуждата от паркоместа в градските центрове и да редуцират емисиите на парникови газове.
Председателят на Съюза на транспортните работници Джон Самюелсън заяви, че служителите са дълбоко обезпокоени за това, че "големите разработчици на автономни превозни средства имат недвусмислен план да разположат превозни средства без шофьори по нашите пътища и в системите за обществен транспорт без стандарти за безопасност или адекватни предпазни мерки".
Главният изпълнителен директор на Алианса за автомобилни иновации Джон Бозела заяви пред Комисията, че без действия от страна на Конгреса "нашата страна рискува да стане зависима от чуждестранни източници в бъдеще, диктувано от други".
преди 1 година Предложенията биха позволили на автопроизводителите да получат изключения за внедряване на десетки хиляди превозни средства, без да отговарят на съществуващите стандарти за безопасност. - това как е добра идея отговор Сигнализирай за неуместен коментар