Товарен кораб, превозващ близо 3000 автомобила - някои от които са произведени от Mercedes-Benz Group AG и BMW AG – гори втори ден близо до Нидерландия, докато бреговата охрана на страната се опитва да овладее огъня, съобщава Bloomberg.
Член на екипажа на борда на Fremantle Highway загина, когато огънят обхвана кораба през нощта в сряда. Всичките 23 души от екипажа, включително няколко ранени членове и загиналото лице, са били изведени с хеликоптери и спасителни лодки, информират властите.
Пожарът продължава да гори, като ситуацията е стабилна в четвъртък сутринта, коментира говорител на бреговата охрана. Евентуално изтегляне на кораба може да се извърши само след пълното потушаване на пожара.
„Гасенето на пожара може да причини проблеми със стабилността заради натрупващата се вода в кораба“, добавят от бреговата охрана. От службата изтъкват, че не е възможно да се качат хора на кораба.
Остава неизвестна причината за пожара на борда на плавателния съд.
Fremantle Highway плава под флага на Панама, като крайната му дестинация е била Порт Саид, Египет, след престой в германското пристанище Бремерхафен.
Shoei Kisen Kaisha Ltd., японската фирма, която притежава кораба, заяви, че крайната дестинация за превозните средства е Сингапур.
Двадесет и пет от общо 2857 автомобила на борда са били електрически превозни средства, изтъква говорител на холандската брегова охрана. Съществува вероятност един от електромобилите да се е запалил и това да е причинило пожара на кораба, информира холандската информационна агенция ANP, цитирайки неидентифициран служител на бреговата охрана.
Около 300 от колите на борда са произведени от Mercedes-Benz.
На кораба не е имало превозни средства на Ford Motor Co., Stellantis NV, Renault SA и Nissan Motor Co., посочват говорители на съответните компании.
Говорител на Volkswagen AG посочва, че компанията активно проучва инцидента, но не е в състояние да предостави повече информация. Tesla Inc. не отговори на молбата на Bloomberg за коментар.
Говорител на BMW потвърди, че компанията има превозни средства на кораба, но не посочи точна бройка.
Бреговата охрана не може да потвърди дали е имало изтичане на гориво от кораба, въпреки че властите са предприели някои предпазни мерки, за да предотвратят подобен инцидент.
Подобен инцидент имаше и миналата година, когато товарен кораб, превозващ около 4000 автомобила на Volkswagen за САЩ, се запали в Атлантическия океан и впоследствие потъна въпреки опитите да бъде изтеглен на безопасно място.
преди 1 година По-добре да изгорят на кораба от колкото докато ги караш тия безаналогови технологии. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 година до нефелници #1 и #2 ... що като се палне некой дизел не квuчите ?! или то това си е ежедневие и се знае , не е новина , даже оня ден на магистралата един се пална и не го гасиха ми го оставиха да си изгори ... :))) ... преди десетина години като се пална един ферибот с дизели що не ривахте тогава ?! и там го гасиха три дена и не могат да го изгасят ... зян си отиде целият с все колите ... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 година До: cyclop вече само на собствен ход ще са доставките :] отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 година Бива си го зеления хайвер. Втори ферибот изгаря заради самозапалващите се, незагасими псевдоекологичнти псевдоавтомобили. Доста страшно стана да се возиш на ферибот вече. Дано ги забранят на фериботите. Или да направят EV палуба с изхвърлящ механизъм - като пламне играчката, да я изстрелят извън борда и да си гори на дъното на морето. отговор Сигнализирай за неуместен коментар