Вероятно ще са необходими още пет години, преди британската автомобилна индустрия да успее да възстанови производството до 1 млн. или повече превозни средства годишно, споделя Обществото на производителите и търговците на автомобили (SMMT), цитирано от Ройтерс.
Според лобистката група производството в страната остава с една трета под нивата от 2019 г. преди появата на пандемията от коронавирус.
Очаква се заводите в Обединеното кралство да произведат 860 хил. автомобила тази година, заяви главният изпълнителен директор на SMMT Майк Хоус пред журналисти, цитиран от Ройтерс.
Прогнозираното производство е с 11% по-високо от обемите през 2022 г., която се оказа най-лошата година за автомобилостроенето във Великобритания от 1956 г. насам. Въпреки това обемите за тази година все пак ще изостанат от отчетените през 2019 г. 1,5 млн. произведени коли.
„Гледайки по-напред, ние наистина искаме да се върнем към (един) милион, но това вероятно ще отнеме около пет години“, посочва Хоус. „Важното тук е колко сме конкурентоспособни, за да развием индустрията и, може би, да привлечем нови участници“, добавя той.
Въпреки че глобалният недостиг на полупроводници затрудни производството непосредствено след пандемията, последвалите прекъсвания на работата в заводите допълнително забавиха британското производство на автомобили.
SMMT казва, че от началото на годината производството изостава с 32,5% от нивата през 2019 г.
Британската автоиндустрия, значителен двигател на икономиката на Кралството и важен износител за ЕС, получи положителен тласък, когато миналата седмица индийската Tata Motors обяви, че ще изгради завод за електромобилни батерии в страната.
Според Хоус основната пречка пред автомобилостроенето в Обединеното кралство са високите разходи за енергия, позовавайки се на проучване, засягащо 10 автомобилни фирми.