Автомобилният гигант General Motors (GM) повиши прогнозата си за годишната печалба във вторник, до голяма степен заради плановете си да инвестира по-малко в нови продукти и да намали оперативните разходи с още 1 млрд. долара до края на следващата година, съобщава Ройтерс.
GM заяви, че нетната печалба за второто тримесечие се е увеличила с почти 52% до 2,6 млрд. долара, след като приходите са скочили с 25% на годишна база, когато производството бе засегнато от недостиг на полупроводници.
Акциите на компанията поскъпнаха с 0,4% до 39,45 долара в предпазарната търговия.
Производителят от Детройт заяви, че сега очаква годишната нетна печалба да бъде между 9,3 и 10,7 млрд. долара спрямо предишната прогноза за 8,4-9,9 млрд. долара. На база печалба на акция GM прогнозира нетна печалба от 7,15 до 8,15 долара за годината спрямо предишния диапазон от 6,35 до 7,35 долара.
Новите перспективи не отразяват потенциалните разходи от стачка на профсъюза United Auto Workers, ако не се стигне до нов договор с GM до крайния срок 14 септември.
GM подобрява прогнозите си след шест месеца на по-силно търсене и по-високо ценообразуване от очакваното в сравнение с началото на годината, заяви главният финансов директор Пол Джейкъбсън по време на конферентен разговор с медиите.
По-високите перспективи на GM отразяват и решенията да се намалят разходите.
GM заяви, че ще похарчи 11 до 12 млрд. долара за капиталови инвестиции тази година спрямо по-ранния план за 11 до 13 млрд. долара. Джейкъбсън не посочи конкретни проекти, които ще бъдат орязани.
Производителят заяви, че ще разшири и по-рано обявения си стремеж към намаляване на оперативните разходи с 2 млрд. долара до края на 2024 г. GM сега цели допълнителни 1 млрд. долара икономии при режийните, маркетинг и други разходи, каза Джейкъбсън.
За разлика от стратегията на главния изпълнителен директор на Tesla Илон Мъск за намаляване на цените с цел ускоряване на търсенето, GM повиши средните цени за Северна Америка с 1600 долара до около 52 хил. долара през последното тримесечие, заяви Джейкъбсън.
„Фокусирани сме върху рентабилността. Последните ни резултати показват, че не жертваме маржа срещу обем. Ще продължим тази стратегия, за да помогнем да изградим фундаментално по-силна компания след 2023 г.“, каза той.
GM реши да намали инвестициите в нови продукти и оперативните разходи, тъй като маржовете на печалбата на автомобилния производител са под натиск. Печалбата на GM преди облагане с данъци е нараснала на годишна база до 7,2% от приходите през второто тримесечие. Но за първите шест месеца на годината маржовете на GM преди данъци са спаднали до 8,3% от приходите, което е под ръста от 8,9% преди година.
В Китай, втория по големина пазар на GM, автомобилният производител отчита печалба от 78 млн. долара, възстановявайки се от загубата преди година. Но GM все още печели много по-малко, отколкото преди в Китай, тъй като китайските марки за електрически автомобили и Tesla печелят пазарен дял.
„Средата там остава предизвикателна“, каза Джейкъбсън. „Видяхме малко забавяне на икономическото възстановяване и голяма ценова конкуренция там“. GM е увеличила продажбите си на автомобили с вътрешно горене с 38%, но превозните средства с изкопаеми горива като цяло губят пазарен дял в Китай.