AutoNation Inc., един от най-големите автомобилни дилъри в САЩ, отчете печалба за второто тримесечие, която надхвърли очакванията на анализаторите, подкрепена от ръста при продажбите на нови коли и силното представяне на бизнеса със сервизна дейност, застраховане и лизинг, съобщава Bloomberg.
Компанията отчете коригирана печалба от 6,29 долара на акция, надминавайки оценката на анализатори за печалба от 5,89 долара на акция. Приходите остават на предходното ниво от 6,89 млрд. долара, като пак успяват да засенчват прогнозите на Wall Street за приходи от 6,75 млрд. долара.
Ограниченията при запасите започнаха да отшумяват през второто тримесечие, тъй като доставките на нови превозни средства от производителите към дилърите възстановиха темпа, спомагайки за ръста на приходите от продажби с 12% до 3,3 млрд. долара. Доставките на употребявани коли междувременно намаляват с 11%, което води до спад на съответните приходи със 17% до 2,1 млрд. долара.
Данните представляват своеобразен обрат спрямо времето, когато главният изпълнителен директор Майк Манли се насочи към продажбата на повече употребявани автомобили, тъй като недостигът на чипове лиши дилърите от много нови модели по време на пандемията от коронавирус. С попълването на запасите от нови автомобили производителите предлагат отстъпки, които ограничават търсенето на употребявани автомобили, чиито цени отчетоха през юни до най-големия спад от началото на пандемията.
Компанията отчита спад в рентабилността на своите звена, тъй като приходите от луксозни и семейни модели намаляват. Брутната ѝ печалба от всяко продадено ново продадено превозно средство през тримесечието се понижава с 25% до около 4600 долара, докато мярката за употребяваните превозни средства отчита спад от 3% до 1870 долара.
AutoNation заяви, че очаква маржовете ѝ да се понижат през остатъка от годината, тъй като запасите продължават да се възстановяват. Очаква се търсенето на автомобили да остане стабилно, добавя групата.
Манли продължава да подсилва услугите на AutoNation за финансиране, поддръжка и ремонт, които отчитат рекордна брутна печалба за тримесечието. Приходите от бизнеса за поддръжка и ремонт нарастват с 11% до 1,1 млрд. долара.
„Силното представяне през тримесечието отразява продължаващата устойчивост на нашите операции и ползите от нашия диверсифициран бизнес модел“, изтъква Манли при представянето на отчета.
AutoNation отвори своя 16-ти търговски обект през тримесечието в Колорадо Спрингс, Колорадо, и придоби пет представителства в Карлсбад, Калифорния.