Китайската BYD Co е представила инвестиционно предложение за 1 млрд. долара за производство на електрически автомобили и батерии в Индия в партньорство с местна компания. Не е ясно обаче какъв е предложеният общ производствен капацитет. Това съобщава Ройтерс, като се позовава на трима свои източници, запознати с въпроса.
BYD и частната Megha Engineering and Infrastructures, базирана в Хайдерабад, са подали пред регулаторите предложение за създаване на съвместно предприятие за електромобили, казват източниците на медията.
Инвестиционното предложение включва също план на BYD и Megha Engineering за създаване на зарядни станции в Индия и изграждане на центрове за изследване и развитие и обучение, съобщават още източниците на Ройтерс.
По-дългосрочният план е в Индия да се правят пълната гама електрически автомобили с марка BYD - от хечбек до луксозни модели.
От BYD - най-големия световен производител на електромобили и plug-in хибридни превозни средства, не са отговорили веднага на искането на агенцията за коментар. По-рано компанията заяви, че планира да създаде производство в Индия, която сега е третият по големина автомобилен пазар в света.
Индийските министерства на търговията и тежката промишленост също не са отговорили на запитване от информационната агенция.
Планът на BYD за Индия е важна част за бързата глобална експанзия на дружеството, което се конкурира с американската Tesla – лидера в продажбите на електроавтомобили. Ако индийската инвестиция бъде одобрена, това ще даде на BYD присъствие на всички големи световни автомобилни пазари с изключение на САЩ.
Tesla наскоро поднови преговорите с правителството на Индия, след като отложи плановете си за навлизане на пазара миналата година, защото не успя да си осигури по-ниски данъчни мита върху вносните превозни средства.
BYD вече е инвестирала 200 млн. долара в Индия, където продава електрическия SUV Atto 3 и автомобила e6 на корпоративни автопаркове. Компанията планира да пусне луксозния си електрически модел Seal тази година.
Производителят на батерии Blade, както и на готови електромобили, има планове да разшири производството си до 100 хил. електромобила годишно в Индия за няколко години, но вероятно ще започне с доставка на превозни средства на части за сглобяване в страната, тъй като работи по веригата си на доставки.
Съвместното предложение се случва на фона на по-строгите правила за инвестициите в Индия. От 2020 г. страната затегна контрола върху инвестициите от съседни страни, включително Китай. Това принуди китайската Great Wall Motor да отложи инвестицията си за 1 млрд. долара в индийския пазар и накара подразделението MG Motor на китайския държавен производител SAIC да търси местен партньор.
BYD навлезе на индийския пазар през 2007 г., като произвеждаше батерии и компоненти за производителите на мобилни телефони. През 2013 г. започна да произвежда електрически автобуси с Megha Engineering в рамките на съвместно дружество, наречено Olectra Greentech.
BYD е продала общо 1,86 млн. електромобили и хибриди през 2022 г. В Индия електромобилите представляват малко над 1% от общите продажби на автомобили, като правителството цели да увеличи този дял до 30% до 2030 г.
В Индия BYD ще се конкурира с местния производител на автомобили Tata Motors и китайския си съперник MG Motor, които в момента доминират в продажбите на електрически автомобили.