„Китайска буря“ е надвиснала над растящия сектор на електрически коли в Европа, заяви президентът на Renault Жан-Доминик Сенар пред Ройтерс. Причината е, че азиатската суперсила доминира в ключови суровини за производство на батерии за колите с нулеви въглеродни емисии.
Неотдавнашното решение на Китай да ограничи износа на два метала – галий и германий, използвани при полупроводниците и електромобилите, трябва да събуди безпокойство сред европейските лидери, тъй като показва свръхзависимостта на Стария континент от Китай и нуждата от изграждане на скъпа верига за доставки, коментира Сенар.
„Когато говоря за китайска буря, говоря за силния натиск днес, свързан с китайския внос на електромобили в Европа“, каза той.
„Ние можем да произвеждаме електомобили, но се стремим да гарантиране безопасността на доставките си“, заяви още Сенар и допълни, че електромобилната индустрия в Китай и веригата за доставки на суровини са резултат от години на инвестиции, чието пренасяне в Европа ще струва милиарди евро.
Ограниченията върху износа, които Китай наложи, ескалират технологичната война със САЩ и може да предизвикат още нарушения на глобалните вериги за доставка. Европа се озова в центъра на спора и това я принуждава да търси алтернативи в най-лошия сценарий.
„Ако се стигне до геополитическа криза, щетите за заводите за батерии, които са захранвани единствено от идващи отвън продукти, ще бъдат значителни. Това е проблемът“, предупреди Сенар.
Разработването на алтернативни горива като синтетични е-горива и водород ще бъде от ключово значение в случай на внезапен недостиг на батерии заради липса на суровини, заяви той.
„Както би направил всеки предпазлив производител…, търсим алтернативи, за да предотвратим парализиране на страната, ако например останем без батерии“, изтъкна още Сенар.
Главният изпълнителен директор на френския произодител на гуми Michelin Флоран Менего също коментира темата, като заяви, че компанията му "следи особено внимателно настоящото напрежение между САЩ и Китай.
"Геополитиката явно влияе върху начина, по който оперират компаниите", отбеляза той и допълни, че Michelin прави преглед на източниците си на някои компоненти, за да избегне твърде голяма зависимост от Китай.
преди 1 година Ai та се не маане с тез ядрени съединители и радиатори за Дачия и Жигуле еле го е новия Гоуф Renault Fluence Z.E. https://***.greencarreports.com/news/1075300_early-better-place-customer-on-israel-electric-car-experience отговор Сигнализирай за неуместен коментар