Продажбите на нови автомобили в САЩ са нараснали с около 13% през първата половина на годината, което представлява темп, далеч изпреварващ прогнозите на индустрията, тъй като купувачите загърбват притесненията относно нарастващите лихвени проценти и инфлационния натиск, пише Wall Street Journal.
Продажбите в цялата индустрия възлизат на около 7,7 млн. автомобила през периода януари-юни, става ясно от оценка на консултантската фирма Wards Intelligence. Особено силно се представят General Motors, Honda Motor и Hyundai Motor.
Търговците и ръководителите на автомобилните компании обясняват тези резултати със задържаното търсене от страна на купувачите, които са били останали встрани от пазара през последните три години, тъй като недостигът на автомобили доведе до ограничен избор и високи цени.
Сега, когато натискът във веригата на доставки е намалял и концерните ускоряват производството, купувачите реагират и продажбите се възстановяват по-бързо спрямо прогнозите на анализаторите.
Изненадващата сила на автомобилния сектор отразява устойчивото потребителско търсене на други места в икономиката – от мебели до хранителни стоки и пътувания – тъй като американците продължават да харчат.
Повечето големи автомобилни производители, включително General Motors и Honda Motor, тази седмица отчетоха двуцифрен ръст на продажбите в САЩ през първото полугодие. Tesla и Rivian Automotive записаха рязък ръст в цената на акциите си, след като представиха по-силни от очакваното глобални доставки. Очаква се Ford Motor да отчете резултати от продажбите по-късно в четвъртък.
Изключение правят Stellantis и Toyota, чиито продажби в САЩ се понижават с по около процент през първото полугодие. По този начин Hyundai Motor Group изпреварва компанията майка на Jeep по пазарен дял за периода януари-юни за четвъртото място в САЩ.
Средната стойност на трансакция за покупка се е повишила с 3% през първата половина на годината до около 46 000 долара, изчислява JD Power.
Резултатите от първото полугодие също показват, че много от начините, по които автомобилният бизнес е прекроен след пандемията – повече време за доставка на поръчаното превозно средство, по-малък избор и по-високи цени – вероятно ще се задържат още известно време.
Досега, например, много анализатори очакваха автомобилните производители да се насочат към по-големи отстъпки, тъй като запасите им се възстановяват, а купувачите имат по-голям избор. Въпреки това потребителските стимули са нараснали твърде бавно.
За концерните по-високите цени, които купувачите в САЩ са готови да платят, може да продължат да подхранват силното увеличение на печалбите, на които се радват след пандемията.
„Този постоянен страх, че цените ще паднат и ще се сринат и ще унищожат рентабилността“, се оказа неоснователен, коментира анализаторът на Bank of America Джон Мърфи.
Продължаващият апетит на купувачите към по-скъпи модели и функции тази година изненада General Motors, споделя финансовият директор Пол Джейкъбсън. „Хората продължават да купуват“, добавя той.
Миналия месец Cox Automotive заяви, че ще повиши прогнозата си за продажбите в САЩ за цялата година до 15 млн. автомобила от предишната си оценка от 14,1 млн. превозни средства. Възходящата корекция се дължи на изненадващо силното търсене от индивидуалните купувачи, както и от фирми и други търговски клиенти, изтъква главният икономист на Cox Джонатан Смоук.
По-рано тази седмица Nissan отчете 25% увеличение на продажбите за първата половина на годината, тъй като потребителите продължават да търсят икономични и достъпни превозни средства. Honda Motor също отчете 25% увеличение на продажбите за периода, което според говорител на компанията се дължи на увеличението на запасите, заедно с пускането на няколко икономични модела.
Междувременно спадът на продажбите увеличава натиска върху Stellantis да пренасочи част от натрупаните запаси от тази пролет. Нейните марки вече отчитат едни от най-високите нива на запаси в автомобилния бизнес, а анализатори предупреждават, че групата може да бъде принудена да задълбочи отстъпките, за да стимулира продажбите - ход, който може да намали печалбата ѝ.
Продажбите на Toyota се понижиха на фона на спада в търсенето на някои от най-популярните ѝ модели, включително малкия автомобил Corolla и компактния SUV RAV4.
Тъй като запасите се възстановяват, се очаква дилърите и автомобилните производители да увеличат отстъпките и да предложат повече лизингови сделки и промоционални планове за финансиране.
преди 1 година 7.7 млн нови коли за полугодието.Има няма около 20 пъти повече, отколкото във всемогъщата северна джамахирия....( може би по-точно би било да се нарече дамаджанахирия..) отговор Сигнализирай за неуместен коментар