Най-големите производители на електромобили в света по пазарен дял, Tesla Inc. и BYD Co., отчетоха нови рекорди по отношение на продажбите през второто тримесечие, с което допълнително увеличават своята преднина пред останалите конкуренти на пазара на екологични превозни средства, съобщава Bloomberg.
Водената от Илон Мъск Tesla е доставила рекордните 466 140 превозни средства в глобален план, надхвърляйки прогнозите на анализаторите. Междувременно китайската BYD, която се превърна в най-продаваната автомобилна марка в Китай, е доставила 700 244 превозни средства с плъгин хибридно или напълно електрическо задвижване през второто тримесечие.
След обявяването на доставките акциите на BYD, търгувани в Хонконг, поскъпнаха с 2,3%. Цената на книжата на Contemporary Amperex Technology Co. Ltd. и LG Energy Solution Ltd. – основни доставчици на батерии за Tesla – междувременно нарасна съответно с 2,3% и 3,1 на сто.
Резултатите на Tesla
Докладът за продажбите на американския концерн показва, че обещанието на главния изпълнителен директор Мъск да преследва увеличаване на обема чрез намаляване на цените е постигнало желания ефект. Анкетирани от Bloomberg анализатори очакваха компанията да достави 448 350 коли през тримесечието.
„Това е голям успех“, изтъква Бен Кало от Robert W. Baird в телефонно интервю за Bloomberg в неделя сутринта. „Хората все още се подготвяха за нов кръг от намаления на цените и този голям брой доставки прави това по-малко вероятно“, добавя той.
Обемът на доставките на Tesla е най-големият до момента в рамките на едно тримесечие, като представлява увеличение от 83% на годишна база. Компанията успя да намали разликата между производството и доставките – съотношение, наблюдавано внимателно от анализаторите – до 13 560 броя в полза на производството. През първото тримесечие концернът успя да произведе с близо 18 хил. автомобила повече спрямо доставките за същия период.
„Всички се тревожеха относно увеличаването на запасите, но изглежда, че (нещата) са се нормализирали“, посочва Кало, добавяйки: „Разликата между производството и доставките се свива, което Tesla вече обяви, че ще направи“.
Още едно рекордно тримесечие за Tesla - компанията се възползва от намалените цени, за да увеличи преднината си на глобалния пазар. Източник: Bloomberg
Tesla, която продава автомобилите си директно на потребителите, има много лостове за стимулиране на продажбите. Освен чрез намаляването на цените, което направи по-рано тази година, компанията въведе и други стимули, като например безплатно зареждане на супербързи зарядни станции за три месеца за потребителите в САЩ. Анализаторите прогнозират, че намаленията на цените ще продължат и през следващата година.
Tesla не разделя тримесечните данни за доставките на модели или региони. Все пак е ясно, че Model 3 и Y представляват 96% от общите обеми за второто тримесечие.
Tesla все още е най-големият производител на електромобили в САЩ, но е изправен пред засилваща се конкуренция в световен мащаб. Най-новото ѝ превозно средство — Model Y — дебютира през 2020 г.
В Китай – втория по важност пазар за американската компания – Tesla изостава значително от BYD, която има по-широка моделна гама и се стреми към глобално разширяване.
Миналата седмица Tesla обяви, че намалява цените на своите премиум модели за Китай с повече от 4,5%. Очаква се компанията да представи своя финансов отчет за тримесечието на 19 юли.
Рекорди и при BYD
Ако говорим за продажби на изцяло електрически модели в световен мащаб, Tesla увеличава преднината си спрямо BYD, въпреки че китайската марка продължава да се разширява чрез своите по-достъпни предложения.
Все пак тримесечните продажби на базираната в Шънджън BYD са нараснали с 98% спрямо същото време година по-рано. Ръстът бележи обрат спрямо слабите първи три месеца на годината. Предишното ѝ най-добро тримесечие беше в края на 2022 г. Само през юни BYD е продала рекордните 251 685 автомобила, задвижвани изцяло или частично с електричество.
Продажбите през юни „показват, че търсенето на превозни средства, използващи нов вид енергия (NEV), остава доста силно“ въпреки икономическото забавяне в Китай, коментира анализаторът на Bloomberg Intelligence Джоана Чен.
преди 1 година не се търсели електрички , а антиваксъре-газовици ... :))) отговор Сигнализирай за неуместен коментар