Първата половина на 2024 г. вероятно ще бъде най-подходящото време за листването на електромобилния бизнес на френската автомобилна група Renault SA, заяви финансовият директор на концерна Тиери Пиетон, цитиран от Ройтерс.
Звеното, известно като Ampere, ще позволи на Renault да се фокусира по-ефективно върху електрическата мобилност, докато отделна компания ще се занимава изцяло с колите с двигатели с вътрешно горене съвместно с китайската Geely.
„Очакваме отделянето (на Ampere) да бъде завършено през второто полугодие, като ще продължим да се стремим към най-благоприятния прозорец за първично публично предлагане (IPO) и този прозорец най-вероятно ще бъде през първата част на 2024 г.“, изтъква Пиетон по време на конферентен разговор.
По-рано тази година френската компания изпрати предложение до редица инвестиционни банки да участват в планираното IPO на Ampere на борсата в Париж. Renault се стреми към оценка от приблизително 10 млрд. евро за електромобилния си бизнес. Дискусиите относно листването продължават, като подробностите за потенциалното пласиране на акции подлежат на корекция в зависимост от пазарните условия, изтъкват източници.
Компанията продължава с работата по мащабна ревизия, за да набере средства за разработване на електромобили и да намали разликата с по-големите конкуренти като Stellantis NV и Volkswagen Group. Японският ѝ партньор Nissan Motor Co. обеща да закупи до 15% от Ampere, а Mitsubishi Motors Corp. също обмисля инвестиция. Qualcomm Inc., най-големият производител на процесори за смартфони в света, също ще подкрепи бизнеса.
В началото на годината Renault и Nissan се споразумяха да преструктурират дяловите си участия, за да постигнат баланс в рамките на техния алианс. Партньорите ще запазят по 15% кръстосано акционерно участие, като Renault ще прехвърли останалата част от дела си във френски тръст за координирана продажба, когато е „разумно“ да се направи от търговска гледна точка.
Сделката е изключително важна за главния изпълнителен директор на Renault Лука де Мео, за да може да продължи напред със собствената си стратегия, включваща сложно разделяне на пет различни подразделения, включително Ampere. Френският производител на автомобилите Megane E-Tech и Austral иска да задълбочи отношенията си с няколко други партньора, включително китайската Zhejiang Geely Holding Co. и Qualcomm.