Предложението на администрацията на президента на САЩ Джо Байдън за намаляване на замърсяването от превозните средства с двигатели с вътрешно горене чрез строги нови ограничения на емисиите не е разумно или постижимо до поставения краен срок през 2032 г., предупреждава най-голямата търговска група в автомобилната индустрия в САЩ, цитирана от Bloomberg.
Базираният във Вашингтон Alliance for Automotive Innovation, който представлява автомобилните концерни, които произвеждат почти всички нови автомобили на местния пазар, планира да изпрати коментари до Агенцията за опазване на околната среда на САЩ (EPA), които критикуват предложените ограничения за емисиите на въглероден диоксид от 82 грама на миля за моделната 2032 г.
Тези ограничения „не са нито разумни, нито постижими в посочения период от време“, пише лобистката група в резюме, споделено в сряда от говорител преди представянето му пред EPA.
Екологичните организации и активисти приветстваха предложението на агенцията, като казаха, че новите правила имат за цел да гарантират, че две на всеки три коли, продавани в САЩ през 2032 г., ще бъдат електрически модели. Но автопроизводителите предупреждават, че това ще доведе до оскъпяване на превозните средства и до по-малко възможности за избор за купувачите.
Alliance for Automotive Innovation определи новите правила, наложени от подписания от Байдън миналия август Закон за намаляване на инфлацията (IRA), като пречка пред широкото налагане на електромобилите. Например, в коментарите си търговската група обвинява предложението на EPA, че разчита на съмнителни предположения относно наличността и обработката на стратегически важни минерали, използвани в батериите за електромобили. За да се класират за стимулите на IRA, автопроизводителите трябва да използват батерии, чиито компоненти произхождат или са обработени в САЩ или в някоя друга страна, която има споразумение за свободна търговия с Вашингтон.