IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Бившият шеф на Audi стана първият висш мениджър, осъден заради „Дизелгейт“

Руперт Щадлер получи условна присъда от една година и девет месеца заради участие в манипулирането на данните за емисиите от дизеловите модели на групата Volkswagen

15:33 | 27.06.23 г.
 Руперт Щадлер. Снимка: Bloombert L.P.
Руперт Щадлер. Снимка: Bloombert L.P.

Бившият главен изпълнителен директор на германската марка луксозни автомобили Audi AG, Руперт Щадлер, получи условна присъда от една година и девет месеца от съда в Мюнхен заради участие в неправомерното манипулиране на данните за изгорелите газове при дизеловите превозни средства на групата Volkswagen през 2015 г., съобщава CNBC.

По този начин Щадлер се превръща в първия високопоставен служител, който бива осъден във връзка с т.нар. „Дизелгейт“ скандал. Той трябва да плати и глоба в размер на 1,1 млн. евро, които ще постъпят в държавната хазна на Германия и в неправителствени организация, постановява съдът.

Условната присъда е компромисно решение относно възможния диапазон от 1,5 до 2 години, пред които беше изправен Щадлер.

Процесът срещу бившия шеф на Audi продължи близо три години, като преди това Volkswagen и неговата дъщерна компания признаха, че са използвали нерегламентиран софтуер за преправяне на данните за емисиите от колите с дизелов двигател.

През май Щадлер призна участието си в „Дизелгейт“, като неговият адвокат заяви пред съда, че подсъдимият е знаел, че превозните средства са били манипулирани и че купувачите са били ощетени. Щадлер признава за подобна възможност.

Прокуратурата обвинява бившия шеф на Audi, че е позволил 26 546 „дефектни“ превозни средства да бъдат продадени в Германия между 19 декември 2015 г. и 30 ноември 2017 г., като щетите се оценяват на 69 млн. евро.

Скандалът с емисиите от дизеловите модели разтърси цялата автомобилна индустрия, давайки място за бързото развитие на електрическите превозни средства. Тези събития дадоха кураж на Европейския съюз (ЕС) да се ангажира с постепенното премахване на колите с двигатели с вътрешно горене от своя пазар до 2035 г., притискайки автопроизводителите да ускорят електрификацията.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 15:33 | 27.06.23 г.
Най-четени новини
Още от Новини виж още

Коментари

Финанси виж още