Търсенето на нови превозни средства от страна на бизнеса и потребителите в САЩ надхвърля очакванията, споделят пред Ройтерс двама мениджъри на базирани в Детройт автомобилни концерни.
Техните положителни коментари подчертават оптимистичния доклад на Министерството на търговията на САЩ, който показа, че продажбите на дребно в САЩ неочаквано са се увеличили през май, тъй като потребителите купуват повече моторни превозни средства.
„Ако потребителите запазят тази сила, можем значително да надминем това, което заявихме по-рано“ по отношение на представянето за цялата година, изтъква главният финансов директор на General Motors Пол Джейкъбсън по време на конференция, организирана от Deutsche Bank.
Междувременно главният финансов директор на Ford Motor Co. Джон Лоулър посочи, че потребителското търсене остава стабилно, като същевременно отбеляза продължаващата сила и „ценова мощ“ в звеното на концерна за търговия Ford Pro.
Коментарите на двамата финансови директори бележат промяна във вижданията на индустрията, след като по-рано през годината много икономисти и някои ръководители на автомобилния сектор сигнализираха за предстоящата рецесия в САЩ. Изпълнителният директор на Tesla Илон Мъск прогнозира през януари „сериозна рецесия“, като впоследствие започна да намалява цените на превозните средства на компанията.
Оттогава продажбите на автомобили на американския пазар се стабилизираха, а производството на превозни средства се възстанови до нива, близки до тези отпреди пандемията, тъй като проблемите във веригата на доставки бяха облекчени.
Джейкъбсън и Лоулър заявиха, че техните компании ще продължат да настояват за изпълнението на зададените програми за намаляване на разходите, които вече доведоха до съкращения на хиляди работни места. Както Ford, така и GM са подложени на натиск да засилят разработките на нови електрически превозни средства, които в близко бъдеще ще осигурят много по-малка рентабилност спрямо традиционните пикапи и SUV модели с двигатели с вътрешно горене.
Лоулър каза, че Ford отчита продължаваща сила и растеж при продажбите на своите превозни средства с двигатели с вътрешно горене "през следващите няколко години", докато увеличава инвестициите и производството на електромобили.
В същото време компанията се фокусира върху намаляването на инженерните и производствените разходи с 50% при своето второ поколение електромобили, включително при наследника на F-150 Lightning, който трябва да се появи на пазара в средата на това десетилетие.
Лоулър намекна, че Ford може да последва примера на Tesla в използването на големи отливки на долната част на каросерията на електромобилите си от следващо поколение в допълнителен тласък към намаляване на разходите.
В същото време Джейкъбсън каза, че GM няма да се откаже от усилията си да намали с 2 млрд. долара своите годишни оперативни разходи.
И двамата финансови директори посочиха, че решенията на техните компании да се присъединят към зарядната мрежа на Tesla и да възприемат нейния протокол за зареждане - NACS (Северноамерикански стандарт за зареждане) - ще спестят пари и ще бъдат от полза за техните клиенти.
Джейкъбсън изтъкна, че GM има възможност да си партнира с Tesla в разработването на бъдещи локации за зарядни устройства.
От своя страна Лоулър каза, че приемането на стандарта за зареждане на Tesla няма да изисква допълнителни капиталови инвестиции от страна на Ford.
преди 1 година Ми богати потребители , със сигурни работни места-купуват повече коли.Не като едни други, дето само танкове са им в главите... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 година пу , да не им е уруки на Ford ... за Q1 на '23 - камиони с ръст 19,6% на годишна база ; SUV s 47,6% ; Ford Pro Transit ван ръст от 86,0% ; електрически превозни средства с ръст от 41,0% ... тези направо са се сцепили ... според мен , благодарение на много доброто планиране и организиране на веригите на доставки ... браво !! отговор Сигнализирай за неуместен коментар