Китайска марка електрически автомобили Xpeng е получила регулаторно одобрение да започне внедряването на технологии за асистирано шофиране за потребители в Пекин, съобщава CNBC.
Първоначалният обхват на одобрението включва само околовръстните основни пътища, които образуват концентрични кръгове около центъра на китайската столица, както и по „главните високоскоростни пътища“, споделя компанията.
Остава неясно кога ще бъде внедрена технологията за подпомагане на водача по всички улици в Пекин.
През март Xpeng получи зелена светлина от властите в Шанхай за употреба на технологията в града, като преди това тя беше внедрена в Шънджън и Гуанджоу.
Концернът обяви, че планира да пусне технологията, наречена XNGP, и в други китайски градове преди края на годината. Системата, достъпна за шофьорите на определени модели срещу заплащане, улеснява шофирането посредством софтуер, който подпомага плавното спиране на светофари, промяната в посоката на кръстовища и други задачи, изтъква Xpeng.
Бордовият екран на електрическия модел на Xpeng P5 показва пътната обстановка по време на тест драйв на функцията за подпомагане на водача. Източник: Bloomberg
Компанията е единственият автомобилен производител в Китай, който предлага подобно ниво на технология за подпомагане на водача като Tesla. Въпреки че американският конкурент на Xpeng предлага технология за асистирано шофиране по магистрали, нейната функция „Пълно автономно управление“ все още не е налична в Китай.
Марките електрически автомобили в Китай все повече разчитат на технологията за подпомагане на водача да диверсифицират техните приходи.
Xpeng заяви по време на представянето на последния си финансов отчет, че неговата технология за подпомагане на водача е предизвикала значителен клиентски интерес в градовете, където е позволена нейната употреба. Въпреки това месечните доставки на марката като цяло изостават от тези на конкурентите.
До края на първата половина на годината Xpeng планира да актуализира системата, за да позволи на превозните средства да реагират на светофари и да избягват препятствия като обекти от строителна дейност, пешеходци и велосипедисти на кръстовища, добавя компанията.
По-нататъшните актуализации през втората половина на годината ще позволят на превозните средства автоматично да сменят лентите, да изпреварват и да завиват наляво или надясно.
Целта е софтуерът да бъде достъпен и функционален на в Китай до 2024 г., изтъква вицепрезидентът на Xpeng Ву Сънжоу.