Германската марка леки автомобили Volkswagen планира да увеличи печалбата си с около 10 млрд. евро до 2026 г., за да постигне целта за рентабилност от 6,5%, съобщава Ройтерс, цитирайки публикация на главния финансов директор на компанията майка Арно Антлиц в LinkedIn.
Производството на превозни средства на марката, както и това в звеното за производство на търговски превозни средства на компанията майка, на SEAT, Cupra и Skoda ще бъде по-тясно съгласувано по отношение на ефективността, изтъква Антлиц.
Неговата публикация е предхождана от изказване на главния изпълнителен директор на Volkswagen Томас Шефер до служителите, изтъквайки, че компанията планира преструктуриране, за да изгради по-стабилна основа, след като отчете възвръщаемост от едва 3% за първото тримесечие на годината.
Volkswagen трябва да представи нови финансови цели и актуализирана корпоративна стратегия за цялата група в Деня на капиталовите пазари следващата сряда.
Надзорният съвет на групата Volkswagen трябваше да обсъди във вторник мерки за намаляване на разходите в размер на най-малко 3 млрд. евро, отнасящи се до марките Volkswagen, Seat, Skoda и Cupra за постигане на тази цел, споделя пред Ройтерс източник, запознат с дискусиите.
Оптимизирането на ефективността на производството би било от ключово значение за производството на планираното базово електрическо превозно средство на стойност 25 000 евро, което ще се произвежда в Испания, подчертава Антлиц в LinkedIn.
Миналия месец той заяви по време на конференция в Мюнхен, че групата на Volkswagen се стреми да постигне паритет при рентабилността между електромобилите и конвенционалните коли до 2025 г. „Голяма част от паритета при маржа зависи от суровините“, заяви категорично германецът, цитиран от Ройтерс.
Според Антлиц нарастващите разходи за суровини принуждават Volkswagen да разчита на собствените си производствени мощности за батерии, за да постигне този паритет.
Групата „планира значителен положителен марж“ за своя нов електрически модел, ID.2, чието производство ще започне в Испания през 2025 г. Превозното средство ще се предлага на цена от 25 хил. евро, подчерта Антлиц.
През май Антлиц още заяви, че забавянето при пускането на пазара на автомобилите Trinity дава възможност на Volkswagen да преоборудва съществуващите мощности във Волфсбург, потенциално с по-малко разходи в сравнение с опцията за изграждане на нова фабрика за 2 млрд. евро.
преди 1 година А нещо за Лада или Волга ? отговор Сигнализирай за неуместен коментар