Майкъл Робинет, консултант в S&P Global Mobility, казва, че е малко вероятно IRA да помогне за ускоряването на електрификацията на автомобилите в САШ, защото не променя „относителната цена на електромобилите“, един от най-важните фактори, които карат американците да избират конвенционалното задвижване пред по-екологичните решения.
S&P Global Mobility прогнозира, че делът на изцяло електрическите модели, които се очаква да се появяват по пътищата в Северна Америка, ще се повиши, като батерийните автомобили ще представляват около 18% от производството на нови превозни средства до 2025 г., спрямо 3,1% през 2020 г. Но фирмата също така очаква Северна Америка да продължи да изостава от Китай, където делът на електромобилите ще скочи до 36%, от 4,4% през 2020 г.
Разбира се, в интерес на BYD е да отхвърли IRA, като се има предвид, че законодателството има за цел да насърчи американските конкуренти на компанията.
Други обаче виждат паричните инжекции на Закона за климата като притегателна сила за нови инвестиции в САЩ, за да се използват средствата. Германският производител на автомобили Volkswagen AG обяви през март, че ще построи фабрика на стойност 2 млрд. долара в Южна Каролина за своята електрическа марка Scout, описвайки предлаганите стимули като „златна треска“.
Междувременно конкурентът на BYD Contemporary Amperex Technology Co. Ltd. (CATL) използва различен подход . Концернът си партнира с Ford Motor Co. за строежа на завод за електромобилни батерии на стойност 3,5 млрд. долара в югозападната част на Мичиган. Ford ще притежава и управлява завода, докато CATL ще лицензира своята технология, без да поема дялово участие – сделка, която беше наречена от губернатора на Вирджиния Глен Йънгкин като „троянски кон“ за Китайската комунистическа партия.
Литиеви батерии
IRA постановява, че покупките на електромобили могат да отговарят на изискванията за данъчен кредит от 7500 долара, при условие че моделите се сглобяват в Северна Америка и отговарят на изискванията за определен дял от компонентите на батерията, които трябва да са добити и обработени от САЩ или страна, с която Вашингтон има споразумение за свободна търговия.
Това са сериозни бариери. Китай контролира около 79% от световния капацитет за производство на литиево-йонни батерии, срещу едва 5,5% за САЩ, изчислява Benchmark Mineral Intelligence.
Въпреки че САЩ разполагат с едни от най-големите залежи на литий в света, изграждането на верига на доставки отнема години. Страната не е развила и особено сериозен капацитет за обработка на литий.
Междувременно Tesla направи драстични намаления на цените, за да привлече клиенти, тъй като конкуренцията между автомобилните производители се засилва. В САЩ Model Y започва на цена от 47 490 долара, значително по-ниско от цената от 65 990 долара в началото на годината.
Но дори и така превозните средства на BYD остават много по-достъпни, като цените при тях обикновено са в диапазона 15-45 хил. долара, изтъква Русо от Automobility. Той оприличава IRA като Юпитер, който обаче не може да се мери с китайското слънце и неговата гравитационна сила.
преди 1 година Голяма работа като я забави.Таман ще получат достъп до по-нови и усъвършенствани електромобили на по-късния етап отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 година значи , докато теслата в Поднебесната кинкалерия я мачкаха с разни акции на министерства и агенции и лишаваха от пълните стимули , които лапкаха BYD и GREAT WALL всичко беше оk! ... са потребителите били лишавани от избор ... :))) отговор Сигнализирай за неуместен коментар