IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Toyota се връща в играта на електрификация с по-амбициозна пътна карта

Концернът разработва нов вид батерии за своите бъдещи електрически модели, както и изцяло преработена производствена система

22:23 | 13.06.23 г. 1
Автор - снимка
Създател
Снимка: Bloomberg L.P.
Снимка: Bloomberg L.P.

Електрически автомобили от следващо поколение

Тези батерии ще бъдат в основата на нова гама електромобили от следващо поколение, които сега се разработват новото звено на Toyota, BEV Factory. Превозните средства ще имат нови батерии, платформи, софтуерни системи и производствени методи, включващи това, което изпълнителният директор Коджи Сато нарича „Стъпка 3“ от плана на Toyota за внедряване на електромобилите.

Технологичният директор Накаджима изчислява, че около 1,7 милиона от електромобилите, продадени от компанията през 2030 г., ще представляват модели от въпросното „следващо поколение“.

Фокус върху софтуера

Електромобилите от „Стъпка 3“ също ще включват автомобилната операционна система Arene , разработена от преименуваното софтуерно дъщерно дружество на автомобилния производител Woven by Toyota, известно преди като Woven Planet.

Първоначално Arene ще се насочи към глобалните, масови модели, но ще включва и електромобили, споделя Накаджима.

Според Такахиро Ишиджима, президент на центъра на Toyota за разработка на автомобили, компанията иска да намали времето за разработка до около 20 месеца до около 2026 г., от средно 30 месеца в момента. Днес на Toyota липсва гъвкавостта да промени бързо посоката в средата на този цикъл на развитие, за да адаптира новите технологии, когато се появят, изтъква Ишиджима.

„Това научихме от китайците“, подчертава той.

Производствена революция

Докато разработват новите продукти, фабричните инженери на Toyota ще въведат и набор от производствени техники с хоризонт до 2026 г. Тяхната цел е да намалят наполовина броя на производствените процеси, както и размера на инвестициите в заводите.

Новите техники ще включват използването на гигапреса, което елиминира множеството части и скоби. Това е метод, който се наложи в индустрията благодарение на Tesla.

От 2026 г. гигапресите ще бъдат разгърнати в заводите, произвеждащи електромобили от „Стъпка 3“, изтъква Накамура. Тези автомобили по същество ще имат три опростени модула, преден, заден и среден панел за батерии. Подходът ще подобри ефективността на производството с 20 на сто, добавя той.

Отделно, компанията ще наложи нов метод при производствените линии. Инженерите искат да оставят колата да се придвижва самостоятелно до частите, които трябва да се прибавят, вместо последните да се носят до превозното средство.

Това ще позволи по-компактни оформления и по-гъвкаво съхранение на части. Накамура прогнозира, че това може да спести стотици милиони долари инвестиции и да намали наполовина времето за производство.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 22:11 | 13.06.23 г.
Специални проекти виж още
Още от Новини виж още

Коментари

1
rate up comment 4 rate down comment 7
zelka007
преди 1 година
некой антиваксър-газовик да даде насоки относно твърдотелните батерии с по над 1200км пробег ?! а друзя ?! технологически значи са готови , в момента само доизкусуряват производството и стандартизацията ... а на Портовая си гори факелче ... :))) ... усещате ли че пикът на помпене на петрол и газ безвъзвратно утече , който помпил се е напомпил вече ...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още