Вълна от батерии
Начело сред тези технологии е задаващата се вълна от усъвършенствани батерии.
„Решени сме да бъдем световен лидер в областта на батериите“, посочва главният технологичен директор Хироки Накаджима, добавяйки: „Ще имаме нужда от различни опции за батерии, точно както имаме различни варианти на двигатели. Важно е тези батерии да бъдат съвместими с всеки модел“.
Кейджи Каита, експертът при батериите в Toyota и президент на нейния въглеродно-неутрален център за авангардни инженерни разработки, очертава пет нови батерии, които ще дебютират до края на десетилетието.
Те ще разчитат на литиево-йонната технология от следващо поколение, която ще удвои пробега на превозните средства спрямо батерията, която задвижва сегашния bZ4X.
Новото решение ще струва 20% по-малко спрямо наличните в момента батерии и ще може да се зарежда от 10% до 80% за по-малко от 20 минути.
Тази първа литиево-йонна батерия от следващо поколение ще дебютира през 2026 г.
Следващата ще бъде литиево-желязо-фосфатна батерия, която трябва да се появи на пазара около 2026 или 2027 г.
Въпросните батерии имат по-голяма енергийна плътност чрез комбиниране на анодни и катодни изводи в един и същи токоприемник. Анодите и катодите обикновено имат свои собствени колектори.
Тази батерия ще увеличи обхвата с 20% в сравнение с днешната батерия в bZ4X, като същевременно ще се предлага на цена, която е с около 40% по-ниска благодарение на използването на по-евтината химия, базирана на желязо.
Toyota вече използва такива батерии, но с никел при своите хибриди.
След това Toyota планира да представи базирана на никел литиево-йонна батерия, която ще излезе на пазара около 2027- 2028 г. Тази батерия ще предлага с 10% по-голям пробег спрямо предишната и ще струва с 10% по-малко.
Междувременно компанията планира да предложи две изцяло твърдотелни батерии за моделите си през втората половина на десетилетието.
Първото твърдотелно решение ще осигури пробег от около 745 мили и зареждане от 10% до 80% за приблизително 10 минути.
Втората такава батерия ще предлага още по-голям пробег – 932 мили (1491 км).
преди 1 година некой антиваксър-газовик да даде насоки относно твърдотелните батерии с по над 1200км пробег ?! а друзя ?! технологически значи са готови , в момента само доизкусуряват производството и стандартизацията ... а на Портовая си гори факелче ... :))) ... усещате ли че пикът на помпене на петрол и газ безвъзвратно утече , който помпил се е напомпил вече ... отговор Сигнализирай за неуместен коментар