IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Toyota се връща в играта на електрификация с по-амбициозна пътна карта

Концернът разработва нов вид батерии за своите бъдещи електрически модели, както и изцяло преработена производствена система

22:23 | 13.06.23 г. 1
Автор - снимка
Създател
Снимка: Bloomberg L.P.
Снимка: Bloomberg L.P.

Вълна от батерии

Начело сред тези технологии е задаващата се вълна от усъвършенствани батерии.

„Решени сме да бъдем световен лидер в областта на батериите“, посочва главният технологичен директор Хироки Накаджима, добавяйки: „Ще имаме нужда от различни опции за батерии, точно както имаме различни варианти на двигатели. Важно е тези батерии да бъдат съвместими с всеки модел“.

Кейджи Каита, експертът при батериите в Toyota и президент на нейния въглеродно-неутрален център за авангардни инженерни разработки, очертава пет нови батерии, които ще дебютират до края на десетилетието.

Те ще разчитат на литиево-йонната технология от следващо поколение, която ще удвои пробега на превозните средства спрямо батерията, която задвижва сегашния bZ4X.

Новото решение ще струва 20% по-малко спрямо наличните в момента батерии и ще може да се зарежда от 10% до 80% за по-малко от 20 минути.

Тази първа литиево-йонна батерия от следващо поколение ще дебютира през 2026 г.

Следващата ще бъде литиево-желязо-фосфатна батерия, която трябва да се появи на пазара около 2026 или 2027 г.

Въпросните батерии имат по-голяма енергийна плътност чрез комбиниране на анодни и катодни изводи в един и същи токоприемник. Анодите и катодите обикновено имат свои собствени колектори.

Тази батерия ще увеличи обхвата с 20% в сравнение с днешната батерия в bZ4X, като същевременно ще се предлага на цена, която е с около 40% по-ниска благодарение на използването на по-евтината химия, базирана на желязо.

Toyota вече използва такива батерии, но с никел при своите хибриди.

След това Toyota планира да представи базирана на никел литиево-йонна батерия, която ще излезе на пазара около 2027- 2028 г. Тази батерия ще предлага с 10% по-голям пробег спрямо предишната и ще струва с 10% по-малко.

Междувременно компанията планира да предложи две изцяло твърдотелни батерии за моделите си през втората половина на десетилетието.

Първото твърдотелно решение ще осигури пробег от около 745 мили и зареждане от 10% до 80% за приблизително 10 минути.

Втората такава батерия ще предлага още по-голям пробег – 932 мили (1491 км).

Последна актуализация: 22:11 | 13.06.23 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Новини виж още

Коментари

1
rate up comment 4 rate down comment 7
zelka007
преди 1 година
некой антиваксър-газовик да даде насоки относно твърдотелните батерии с по над 1200км пробег ?! а друзя ?! технологически значи са готови , в момента само доизкусуряват производството и стандартизацията ... а на Портовая си гори факелче ... :))) ... усещате ли че пикът на помпене на петрол и газ безвъзвратно утече , който помпил се е напомпил вече ...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още