Производители на оборудване за електромобилни зарядни устройства и оператори като Blink Charging, ChargePoint и Tritium обявиха, че ще предложат станции с конектори на Tesla, тъй като посочват, че стандартът CCS не е в полза на автомобилните концерни.
Миналата седмица General Motors Co. заяви, че ще се присъедини към своя конкурент Ford Motor Co. в интегрирането на своите нови електрически модели към конекторите на Tesla. Стандартът NACS, наложен от базираната в Остин, ]щата Тексас, компания в рамките на Северна Америка, се очаква да доминира на регионалния пазар с дял от 60% с помощта на подобни партньорства, пише Ройтерс.
Известно е, че конекторът на Tesla е по-компактен и лек, което го прави по-лесен за употреба от шофьорите.
Компанията EVgo, която вече предложи конектори на Tesla през 2020 г., заяви в понеделник, че ще разшири инсталирането на NACS конектори в рамките на своята мрежа от бързи зарядни станции в САЩ.
От своя страна ChargePoint посочва, че ще предложи опция за NACS конектор за своите продукти и надстройки за зарядните устройства, които вече са в експлоатация.
Междувременно базираната в Австралия Tritium обяви, че ще добави такива конектори към своите зарядни устройства в САЩ и на други пазари, които решат да го приемат.
Новото бързо зарядно устройство с постоянен ток (DC) на Blink, предлагащо както NACS, така и CCS конектори, беше представено на тазгодишното изложение CES в Лас Вегас и е във финалните етапи на проектиране, споделя компанията.
„Като се имат предвид последните новини около Tesla, GM и Ford, ние сме свидетели на продължаващата еволюция на индустрията за зареждане на електромобили, тъй като технологиите напредват и заинтересованите страни в индустрията се събират и оценяват най-добрите практики“, изтъкват от Blink.
Брокерската компания Piper Sandler очаква приходите на Tesla от нейната мрежа за зареждане да достигнат около 9,65 млрд. долара през 2032 г., като повече от половината продажби ще дойдат от модели на други производители, използващи мрежата.