Миннодобивният гигант Glencore, италиано-френският автомобилен концерн Stellantis NV и звеното за електромобилни батерии на германската група Volkswagen AG, PowerCo, ще подкрепят сделка в размер на 1 млрд. долара за придобиването на две мини в Бразилия от страна на компанията със специално предназначение (SPAC) ACG Acquisition Company, съобщава Ройтерс.
Сделката отразява по-интензивните сделки със сливания и придобивания в миннодобивната индустрия, стимулирани отчасти от инвеститорите, които залагат на нарастващото търсене на метали, необходими за глобалния преход към зелена енергия.
Листнатата на борсата в Лондон ACG ще купи никеловата мина „Санта Рита“ и медното находище „Сероте“ от фондове за частни капиталови инвестиции, съветвани от Appian Capital, която е наела Chartered и Citigroup като координатори на продажбата.
След покупката никеловият сулфид ще бъде рафиниран в съоръженията на Glencore в Западна Европа и Северна Америка, като крайният продукт ще бъде включен в батерии за електрически превозни средства на модели на Stellantis, PowerCo и други автопроизводители.
Glencore ще инвестира 100 млн. долара в ACG. Stellantis и инвестиционният фонд La Mancha Resource Capital, който е фокусиран върху минното дело, ще осигурят дялова инвестиция в един и същ размер, докато PowerCo ще направи предплащане за доставка на никел от 100 млн. долара.
По време на процеса ACG ще се преименува на ACG Electric Metals и ще издаде нови акции, което ще направи Glencore, Stellantis и La Mancha собственици на 51% и ще остави 49% за свободно търгуване, посочва пред Ройтерс Артем Волинец, главен изпълнителен директор на ACG.
И двете мини използват хидроенергия за производство и обмислят разширяване.
Преди година Appian започна съдебно производство по иск за 1,2 млрд. долара срещу южноафриканската Sibanye-Stillwater, след като последната се оттегли от сделката за придобиване на същите две мини, позовавайки се на „геотехническо събитие“ в Санта Рита.
Сделката „ще утвърди ACG Electric Metals като водещ доставчик на стратегически важни метали в западната верига на стойност на електромобилите“, изтъква Волинец.