Индийските автомобилни компании отчитат стабилни продажби на SUV модели на местния пазар през май, докато сегментът на двуколесни моторни превозни средства записва ръст след сезона на подмяна на старите скутери, съобщава Ройтерс.
Mahindra and Mahindra, най-големият производител на SUV модели в страната по пазарен дял, отчитат скок при продажбите от 23,5%, докато търсенето на по-големите и по-скъпи автомобили на Maruti Suzuki, лидер на общия пазар в Индия, расте с около 65%.
Продажбите на SUV подкрепят по-широкия автомобилен пазар в Индия, който расте до рекордно високо ниво през фискалната 2023 г. и се очаква да отчете двуцифрен ръст през тази година.
Продажбите на SUV модели обаче са ограничени до известна степен поради проблемите с доставките на части, особено на чипове.
Обемът на продажбите на SUV автомобили „е ограничен от краткотрайно прекъсване на свързаните с двигателя части от страна на доставчиците“, коментира данните Виджей Накра, президент на автомобилното подразделение в Mahindra, добавяйки, че компанията продължава да се сблъсква с недостиг на чипове за предпазни въздушни възглавници.
Класация на индийските производители на автомобили по обем на продажбите. Източник: Ройтерс
Компанията заяви миналата седмица, че недостигът на чипове все още ограничава усилията ѝ да увеличи производството на SUV модели.
Междувременно продажбите на велосипеди на Bajaj Auto се увеличиха над два пъти през май, подпомогнати отчасти от облекчаването на ограниченията на доставките, които навредиха на производството през същия месец на миналата година. Покупките за замяна на по-старите модели също подкрепят данните, изтъкват анализатори.
Общите продажби на Royal Enfield, марка на Eicher Motors, са нараснали с около 22%.
Tata Motors, най-големият производител на камиони и автобуси в Индия по пазарен дял, отчете спад от 12% в продажбите на търговски превозни средства, докато обемите на Ashok Leyland спаднаха с 1%. За разлика от тях общите продажби на Eicher са нараснали с около 12%.