Силното търсене в Китай помогна на електрическия Model Y на Tesla да оглави глобалните общи продажби през първото тримесечие, показват данни на консултантската фирма JATO, цитирани от Ройтерс.
В периода януари-март Tesla е продала 267 171 броя Model Y, от които 94 469 броя са били доставени на клиенти в Китай, 83 664 – в САЩ и 71 114 в Европа. Въз основа на общите продажби на компанията САЩ остават най-големия ѝ пазар.
С повече от 40 хил. продадени бройки през март Model Yсе превърна в най-продавания автомобил в Европа през първото тримесечие като това е първият път, когато модел на Tesla отчита подобно постижение, става ясно от отделно проучване на Dataforce.
Model Y е на първо място в глобалните продажби, следван от Toyota Corolla, Toyota Hilux, Toyota RAV4 и Toyota Camry, показват данните на JATO. Model Y е единствената изцяло електрическа кола в класацията.
Старши анализаторът на JATO Фелипе Муньос очаква Model Y да бъде най-продаваният автомобил в света за цялата 2023 г. на фона на ценовите намаления, които компанията предприе.
Разширеното производство в заводите на Tesla край Берлин и в Остин, Тексас, както и облекчаването на проблемите във веригите на доставка и увеличеното търсене на електромобили подкрепят продажбите на Model Y, добавя Муньос.
Анализаторът на Barclays Дан Леви каза, че има опасения, че Tesla зависи твърде много само от два модела - Model Y и Model 3 - добавяйки, че Tesla може да се нуждае от повече модели и варианти, за да разшири своя пазарен дял.
От началото на годината Tesla агресивно намалява цените, подчертавайки интензивната конкуренция, с която се сблъсква, особено в Китай.