IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Volkswagen няма да участва непременно в ценовата война в Китай

Фокусът на концерна пада върху рентабилността, а не върху обема на продажбите или пазарния дял, изтъква оперативният директор на концерна

07:49 | 01.06.23 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
Главният оперативен директор на Volkswagen Ралф Брандщетер. Снимка: Bloomberg L.P.
Главният оперативен директор на Volkswagen Ралф Брандщетер. Снимка: Bloomberg L.P.

Volkswagen AG няма да участва непременно в ценовата война в Китай, заяви главният оперативен директор на германската автомобилна група Ралф Брандщетер, цитиран от Ройтерс.

Компанията е притисната да засили конкурентоспособността си на своя най-важен пазар, където е принудена да се бори с китайските си съперници, които разширяват своя електромобилен отпечатък.

"Volkswagen се фокусира върху устойчив бизнес модел. Конкретно това означава, че няма да участваме в битката за отстъпки на всяка цена", изтъква Брандщетер в интервю. "Пазарната ни позиция е достатъчно силна. За нас фокусът пада върху рентабилността, а не върху обема на продажбите или пазарния дял", добавя той.

Брандщетер очаква китайският автомобилен пазар да нарасне от сегашните си 22 милиона продадени превозни средства до между 28 и 30 млн. превозни средства до 2030 г.

„Ако постигнем продажби от над 4 млн. превозни средства в тази среда през 2030 г., със съответната рентабилност, това е позиция, с която можем много добре да живеем“, допълва оперативният директор на концерна.

Volkswagen се стреми да бъде най-големият международен производител на автомобили в Китай, изтъква още Брандщетер. Според него е без значение дали друг китайски производител продава повече от неговата компания.

Китайският производител BYD Co. изпревари Volkswagen по продажби в Китай през първото тримесечие след дългогодишна доминация на германците там.

За да намали зависимостта си от Китай, германският концерн предприе мерки за разширяване на своя пазарен дял в САЩ, където едноименната му марка поддържа силно търсене. Компанията планира да построи нов завод в Южна Каролина за производство на електрически пикапи и SUV модели за своята нова марка Scout, като междувременно възнамерява да инвестира 4,8 млрд. евро в завод за батерии в Канада, нейният първи извън Европа.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 07:25 | 01.06.23 г.
Най-четени новини
Още от Новини виж още

Коментари

Финанси виж още