Volkswagen AG няма да участва непременно в ценовата война в Китай, заяви главният оперативен директор на германската автомобилна група Ралф Брандщетер, цитиран от Ройтерс.
Компанията е притисната да засили конкурентоспособността си на своя най-важен пазар, където е принудена да се бори с китайските си съперници, които разширяват своя електромобилен отпечатък.
"Volkswagen се фокусира върху устойчив бизнес модел. Конкретно това означава, че няма да участваме в битката за отстъпки на всяка цена", изтъква Брандщетер в интервю. "Пазарната ни позиция е достатъчно силна. За нас фокусът пада върху рентабилността, а не върху обема на продажбите или пазарния дял", добавя той.
Брандщетер очаква китайският автомобилен пазар да нарасне от сегашните си 22 милиона продадени превозни средства до между 28 и 30 млн. превозни средства до 2030 г.
„Ако постигнем продажби от над 4 млн. превозни средства в тази среда през 2030 г., със съответната рентабилност, това е позиция, с която можем много добре да живеем“, допълва оперативният директор на концерна.
Volkswagen се стреми да бъде най-големият международен производител на автомобили в Китай, изтъква още Брандщетер. Според него е без значение дали друг китайски производител продава повече от неговата компания.
Китайският производител BYD Co. изпревари Volkswagen по продажби в Китай през първото тримесечие след дългогодишна доминация на германците там.
За да намали зависимостта си от Китай, германският концерн предприе мерки за разширяване на своя пазарен дял в САЩ, където едноименната му марка поддържа силно търсене. Компанията планира да построи нов завод в Южна Каролина за производство на електрически пикапи и SUV модели за своята нова марка Scout, като междувременно възнамерява да инвестира 4,8 млрд. евро в завод за батерии в Канада, нейният първи извън Европа.