Търговецът на автомобилни части AutoZone Inc. не успя да отговори на очакванията на анализаторите по отношение на продажбите за третото фискално тримесечие, тъй като по-високите цени на продуктите доведоха до покачване на запасите, съобщава Ройтерс.
„По-слабите от очакваното продажби за месец март значително повлияха на резултатите ни през това тримесечие“, заяви изпълнителният директор на компанията Бил Роудс.
Повишените разходи за суровини и проблемите с веригата на доставки накараха доставчиците на автомобилни части в САЩ да повишат цените на своите продукти. От друга страна, потребителите, притеснени от задаващата се рецесия, ограничиха разходите.
Запасите на AutoZone са се увеличили със 7,4% за тримесечието, приключило на 6 май спрямо година по-рано. Продажбите на компанията на американския пазар все пак нарастват с 1,9% , изоставайки от 2,6-рпоцентното увеличение през предходното тримесечие.
Базираната в Невада компания отчете приходи от продажби в размер на 4,09 млрд. долара за тримесечието, което е по-малко от очакваните от анализатори 4,12 млрд. долара.
Въпреки това AutoZone, която развива бизнес в САЩ, Бразилия и Мексико, отчете нетна печалба на акция от 34,12 долара, надминавайки пазарните прогнози за 31,42 долара печалба на акция.