Ford Motor Co. обяви, че е постигнал няколко сделки за доставка на суровини за батерии, тъй като американският автомобилен производител се стреми да изпълни целта си за производство на 2 милиона електрически превозни средства до 2026 г. и да се конкурира по-успешно с пазарния лидер Tesla Inc., съобщава Ройтерс.
Северноамериканските автомобилни производители се надпреварват да подсигурят своите бъдещи доставки на батерийни метали, за да увеличат производството на електромобили, тъй като търсенето на екологични превозни средства нараства, стимулирано от данъчните облекчения, предлагани в САЩ.
Сделките, обявени от Ford в понеделник, опровергават съмненията на борсовите инвеститори, че традиционните концерни изостават от изпълнението на своите амбициозни цели за електрификация.
Ford заяви, че ще разполага с глобален капацитет за производство на 600 000 електромобила до края на 2023 г. Междувременно електромобилният бизнес на конкурента General Motors Co. се очаква да се сблъска с производствени проблеми към средата на десетилетието, показва анализ на Ройтерс.
Миннодобивните компании Albemarle Corp. и Nemaska Lithium ще доставят на Ford литиев хидроксид, основна съставка в катода на литиево-йонните батерии, съответно за период от 5 и 11 години, информира американският автопроизводител.
Литият, ключов компонент в повечето съвременни електромобилни батерии, има по-висока енергийна плътност, което дава възможност на батериите да са компактни и да имат по-висок капацитет за съхранение на енергия, което е от решаващо значение за покриване на големи разстояния между зарежданията.
Частната фирма EnergySource Minerals ще доставя литиев хидроксид от обекта си в Калифорния, който се очаква да заработи през 2025 г., докато Compass Minerals ще доставя литиев карбонат за електромобилите на Ford.
По-рано тази година автомобилният концерн се присъедини към PT Vale Indonesia и китайската Zhejiang Huayou Cobalt като техен нов партньор в завод за преработка на никел в Индонезия на стойност 4,5 млрд. долара.
Ford също така потвърди в понеделник прогнозата си за целогодишна печалба преди лихви и данъци от 9 до 11 млрд. долара и около 6 млрд. долара коригиран свободен паричен поток.
Компанията очаква от своето звено за електрически превозни средства да загуби 3 млрд. долара тази година.