Подразделението на Volvo Group за тежкотоварни превозни средства, Volvo Trucks, планира да продаде 1000 електрически камиона на швейцарската компания Holcim през следващите седем години, съобщава Ройтерс. По този начин Volvo записва най-голямата си поръчка за електрически превозни средства до момента.
„Сделката е най-голямата търговска поръчка до момента за електрически камиони Volvo“, изтъкват от групата, която продава превозни средства и под други марки като Mack, Renault и UD Trucks.
Първите 130 камиона, модели Volvo FH и Volvo FM, ще бъдат доставени през четвъртото тримесечие на 2023 г. и през цялата 2024 г.
Компанията не дава подробности за стойността на поръчката.
Volvo споделя в имейл, че времето за доставка за останалите камиони ще бъде определена заедно с Holcim.
Първите камиони ще бъдат доставени на редица пазари, включително Франция, Германия, Швейцария и Великобритания, с цел разполагане на всичките 1000 камиона около операциите на Holcim за доставка в Европа.
Volvo Trucks, която планира 50% от продажбите на камиони да бъдат електрически до 2030 г., наблюдава приток на поръчки за електрически тежкотоварни превозни средства през последните тримесечия, тъй като компаниите засилват ангажиментите си да постигнат въглероден неутралитет.
С очакваното нарастване на търсенето Volvo Trucks започна да увеличава производството в заводите си в Швеция, Франция и САЩ, като също така очаква да започне производство в нова фабрика в Белгия през третото тримесечие на 2023 г.
Компанията каза, че всички камиони, доставени по поръчка на Holcim, ще бъдат изцяло електрически.
Освен това Volvo, подобно на други производители на камиони, работи върху концепции, задвижвани с водородни горивни клетки, които се очаква да бъдат достъпни на пазара през втората половина на това десетилетие.
преди 1 година До: sssaaa ... ами разгърни потенциалът си !! престани да ми суфлираш с "евроатлантически ценности" , "тpoл" , "фелен" ... :))) ... излез от изроженската си нефелщина и отрицание и се пробвай в нещо да проведеш смислен диалог , без да обясняваш колко е велика втората най-могъща и кога ще започва офанзивата ... айде , зачекни некъде в нещо дето ти е силата ... аз в около 7/8 от темите тук не се обаждам ич , щото не разбирам и не го крия ... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 година До: zelka007 Зелкич, на теб всички области са ти много понятни щото. Супер компетентен....тpoл отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 година До: cyclop ... това е ефективността на влекача на волво ... затова ги купуват ... :))) ... и още по-ефективни ще стават ... https://***.volvotrucks.com/en-en/news-stories/press-releases/2022/jan/volvos-heavy-duty-electric-truck-is-put-to-the-test-excels-in-both-range-and-energy-efficiency.html отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 година До: cyclop ... това служи за ежедневни доставки ! знаете ли колко километра навърта един такъв камион на ден ?! реторичен въпрос , не знаете , но църкате !! зарежда се за 9 часа на стандартна зарядна станция или за 2 часа на правотокова !! едната батерия тежи 505кг , поставят се по двойки до 6 броя , или в максимален обем 3 тона тежи . е и ?! защо въобще се упражнявате в непонятна област като товарните превози ?! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 година Това пък за какво би могло да служи? Караш 300-400 километра и спираш за половин ден зареждане?? Колко тона тежи батерията на такова извращение?? Колко мегавата му трябват, за да зареди? Идиокрацията я надминахме отдавна. отговор Сигнализирай за неуместен коментар