Honda Motor Co. ще започне да внася три нови SUV модела в Европа, произвеждани в Китай, тъй като японският автомобилен производител се стреми да разшири своята гама и да стимулира продажбите в региона, съобщава Automotive News Europe.
Компанията ще заложи на изцяло електрическия малък SUV e:NY1, на компактния хибриден SUV ZR-V и шестото поколение на популярния CR-V, което за първи път включва плъгин хибридна версия.
И трите модела в момента се продават в Китай и се произвеждат от китайските съвместни предприятия на Honda с GAC и Dongfeng.
Понастоящем всички модели на Honda, внасяни в Европа, идват от Япония.
Експортен център
Международните производители на автомобили все повече използват Китай като център за износ, тъй като губят пазарен дял в страната заради засилващата се конкуренция в лицето на местните марки. Друго предимство е, че Китай предлага по-евтина верига на доставки, особено за батерии.
В списъка с модели, изнасяни за Европа от Китай от западни автомобилни производители, изпъкват изцяло електрическият SUV на BMW iX3, малката електрическа кола Spring на марката Dacia, част от групата на Renault, и плъгин хибридният седан Citroen DS 9.
Новият CR-V ще бъде наличен в Европа през есента и ще сегашната версия, която се нарежда през първото тримесечие на второ място по продажби на марката в региона след малкия автомобил Jazz, показват данни на Dataforce.
Междувременно ZR-V укрепва гамата на Honda от компактни SUV предложения. Автомобилът ще се предлага само с хибридно задвижване, залагащо на 2,0-литров бензинов двигател.
Малкият SUV e:NY1 е базиран на HR-V, но неговият дизайн е актуализиран, за да се отличава електрическото му задвижване, изтъкват от Honda. Моделът e:NY1 използва 69-киловатчасова батерия, която осигурява пробег от 412 км.
По-рано Honda заяви, че ще пусне 10 електрически модела от серия e:N в Китай до 2027 г. и ще електрифицира напълно гамата си в страната до 2035 г.
На автомобилното изложение в Шанхай през април компанията показа три концептуални версии на нови електрически модели, включително на кросоувъра e:NS2, който трябва да се появи на пазара през 2024 г.
Европейските продажби на Honda паднаха с 10 на сто до 16 612 броя през първото тримесечие, изчислява Dataforce.
Honda беше засегната от слабите продажби на малкия SUV HR-V, чиито регистрации се свиха с 57 на сто през тримесечието. HR-V беше най-продаваният модел на Honda през същото тримесечие на миналата година.